ת"פ 33837-09-13 מדינת ישראל נ' כהן

אולי יעניין אותך גם

(גזר-דין, שלום פ"ת, השופט ד"ר עמי קובו): הנאשם ניצל את אמונן של נשים צעירות, צילם אותן במצבים אינטימיים ללא ידיעתן ואף יצר תמונות פיקטיביות בהן הן נחזות להיראות באופן פרובוקטיבי וחושפני. הנאשם הפיץ את התכנים המיניים ברחבי האינטרנט תוך חשיפת זהותן המלאה של המתלוננות ואף קישר את התכנים לעמודי הפייסבוק האישיים שלהן. הנאשם הורשע, לפי הודאתו, בעבירות של פגיעה בפרטיות, פרסום לשון הרע והפרת הוראה חוקית. נפסק - 
  • מדובר במקרה חמור של פגיעה בפרטיות ולשון הרע באמצעות האינטרנט. פגיעה בשמו הטוב של אדם היא לעולם בעלת תוצאות קשות. ברם, פגיעה בשמו הטוב של אדם על-ידי העלאת פרסומים אל המרחב האינטרנטי טומנת בחובה פגיעה משמעותית וקשה עוד יותר נוכח היקף החשיפה ומשכה.
  • הנאשם לא הסתפק רק בהעלאת התכנים הפוגעניים לאתרי האינטרנט השונים, אלא פעל כדי לקשר בין התכנים לזהותן האמיתית של המתלוננות, תוך שהוא מוודא כי כל הנמצא במעגל החברתי והמשפחתי הקרוב אליהן ייחשף לתכנים הקשים. 
  • כתב האישום מתאר 11 מקרים, שבוצעו כלפי 4 מתלוננות שונות על-פני תקופה של מספר שנים. כתב האישום מגלה מסכת מעשים, שלפי מבחן הקשר ההדוק, עולים כמסכת עבריינית אחת ועל כן יש לראות בהם כאירוע אחד מתמשך המכיל בתוכו סדרה של מעשים, בגינו יש לקבוע מתחם עונש הולם אחד.
  • הערכים החברתיים שנפגעו הינם פרטיותן ושמן הטוב של המתלוננות. באישום ה-11 נפגע גם הערך של קיום החלטות שיפוטיות. הפגיעה בערכים המוגנים הינה ברף גבוה. הנאשם ניצל לרעה את האמון שרחשו לו המתלוננות, שאפשרו לו גישה אל חייהן, חלקן אף ניהלו עימו מערכת יחסים אינטימית. 
  • למעשי הנאשם קדם תכנון מוקדם ושיטתי והם נעשו מתוך מחשבה ולא כמעשה ספונטני, לאורך שלוש שנים. למתלוננות נגרם נזק רב ומעשי הנאשם גרמו להן להשפלה, פגיעה בכבודן, בפרטיותן ובצנעת חייהן. הן נאלצות לחיות בפחד מתמיד שמא מכר או קרוב משפחה ייחשף לתכנים הקשים שהופצו. פחד זה לא יחלוף עוד זמן רב נוכח העובדה כי מרגע שהופצו הדברים באינטרנט, קיים קושי רב להסירם. הנזקים המתוארים על-ידי המתלוננות הם נזקים מתמשכים ומשמעותיים נוכח טיבו של העולם הטכנולוגי בו אנו חיים כיום ונוכח "נצחיות" המידע המועלה לאינטרנט.
  • לאור הנסיבות לעיל ונסיבות נוספות (הסיבות שהביאו את הנאשם לבצע את העבירה, יכולתו של הנאשם להימנע מהמעשה ומידת השליטה שלו על מעשיו, הניצול לרעה של כוחו או מעמדו של הנאשם או יחסיו עם המתלוננות), מתחם העונש ההולם הינו החל משבעה חודשי מאסר בפועל ועד ל-24 חודשי מאסר בפועל. ראוי גם להשית על הנאשם לפצות את המתלוננות הסכום משמעותי, שיהיה בו להקל ולו במעט על סבלן.
  • על הנאשם נגזרו 9 חודשי מאסר בפועל, 6 חודשי מאסר על תנאי, פיצוי כספי בסך 80,000 ש"ח שחולק בין המתלוננות וכן חילוט כל האמצעים הטכנולוגיים ששימשו את הנאשם לביצוע המעשים: מחשבו האישי, מכשיר הטלפון הנייד ומכשיר פלייסטיישן.