ת"ק 29474-08-14 מנגופלי ואח' נ' פרומו סטאר בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, תביעות קטנות חיפה, הרשמת גילה ספרא-ברנע): תביעת ספאם. התובעים טענו כי הנתבעת שלחה אליהם מספר רב של מסרונים פרסומיים, שהמשיכו להגיע אליהם גם לאחר ששלחו מספר בקשות הסרה. הנתבעת טענה, בין היתר, כי התובעים נרשמו כחברים במועדון שהיא מנהלת וכי חתמו על טופס הצטרפות מתאים ובו אישרו את קבלת המסרונים. נפסק - התובעים לא חתמו על הסכמה לקבל מסרונים, אך קיבלו מהנתבעת את כל המסרונים נשוא התביעה וגם לאחר שביקשו פעם אחר פעם לחדול משליחתם, לא נענו. התנהלות הנתבעת התאפיינה באדישות ובזלזול לחובותיה החוקיות. למרות שמדובר בחברה גדולה, הנעזרת בחברה חיצונית לניהול המועדון, טענה בהדגשה בכתב ההגנה כי התובעים חתמו על הסכמה לקבלת המסרונים, אך לא הצליחה להציג מסמך כזה. הנתבעת גם הודתה ברשלנות בטיפול בבקשות ההסרה ולא הצדיקה את נוסח המסרונים, שאינו כולל מתן אפשרות הסרה כחוק. הנתבעת הפרה את הוראות החוק ועליה לפצות את התובעים עבור כל אחד מ-17 הפרסומים נשוא התביעה, בסך של 1,000 ש"ח לכל דבר פרסומת וסה"כ 17,000 ש"ח. הנתבעת תשלם לתובעים גם את אגרת המשפט בסך 170 ש"ח ו-400 ש"ח הוצאות משפט.