ת"ק 31190-01-14 בן אופק נ' רוני קום

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, תביעות קטנות פ"ת, הרשמת אושרית הובר היימן): תביעת לשון הרע. התובע, בעליה של חברת איקיוטק בע"מ, טען כי הנתבע מתקיף אותו בפרסומים שונים בדף פייסבוק בשם ' "אקיוטק" טוענים שיש לי חוב אצלם האומנם?', לרבות פוסט שייחס לתובע מעורבות בפלילים. הנתבע טען להגנת אמת דיברתי וכי פעל בתום לב. נפסק -

דין התביעה להידחות. אין חולק כי הנתבע כתב את הפוסט וכי הדברים התפרסמו בדף פייסבוק החשוף לכלל חברי הקבוצה (12,000). הדברים שייחס הנתבע לתובע בפוסט עלולים להשפיל את התובע בעניני הבריות, לעשותו מטרה לשנאה ולבוז והטיל דופי ביושרו. כל קורא סביר היה מגיע בגינם למסקנה כי התובע ביצע עבירות פליליות, שטיבן לא פורש. הפרסום מהווה לשון הרע והמחלוקת היא האם עומדות לנתבע הגנות חוק איסור לשון הרע.

הנתבע לא הוכיח כי יש אמת בדבריו וכי התובע אכן "הסתבך בפלילים" ולפיכך כשל באמירה שאינה חוסה תחת הגנת אמת בפרסום. באשר להגנת תום הלב, הנתבע לא הוכיח כי הוא חב בחובת פרסום. העובדה כי אדם רשאי לפרסם אינפורמציה מסוימת אינה מעידה על החובה לעשות כן. לכן הגנת סעיף 15(2) אינה חלה. באשר להגנת סעיף 15(3), הגנה על עניין אישי כשר, הרי שהנתבע פעל על-מנת להגן על אינטרס אישי של חברי הקבוצה בפייסבוק, אליהם הופנה הפרסום, ללא כל אינטרס מצידו.

הנתבע הסתמך על ממצאי אתר nrg והאמין באמת ובתמים כי הדברים שפורסמו בכתבה נכונים. הפרסום לא חרג מתחום הסביר, שכן הוא בוצע בפוסט המיועד לאותה קבוצה בלבד והפורום בו נעשה הפרסום יכול להעיד על תום ליבו של הנתבע. הנתבע הביא אך ציטוט של כתבה שפורסמה באתר האינטרנט של "מעריב" ולא מדובר בהשתלחות בוטה וחסרת רסן בתובע. התובע ישא בהוצאות הנתבע בסך 1,000 ש"ח.