ת"ק 59952-06-13 רונן כהן נ' אל על נתיבי תעופה ישראליים בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, תביעות קטנות קריות, השופטת פנינה לוקיץ'): התובע הזמין כרטיסי טיסה באמצעות מוקד ההזמנות האינטרנטי של הנתבעת. לאחר שביטל את הזמנתו, חויב התובע בדמי ביטול בסך 170 דולרים לכל כרטיס. התובע מבקש לחייב את הנתבעת להשיב לו את דמי הביטול וטען, בין היתר, כי עלויות הביטול לא הוצגו באתר הנתבעת בצורה ברורה. הנתבעת טענה כי מירב המידע המוצג באתר הוא בעברית, אולם כרטיס הטיסה ותנאיו מוצגים בשפה האנגלית (והנתבעת מציעה תמיכה טלפונית למתקשים). עוד טענה הנתבעת כי ההפנייה באתר לתנאי הכרטיס היא בעברית וכי תנאי להמשך הרכישה הינו סימון מפורש של המשתמש כי קרא והסכים לתנאים. נפסק - ביהמ"ש בחן את הליך רכישת כרטיסי טיסה באמצעות האתר. הוא כרוך במילוי פרטים שונים ומעבר בין מסכים שונים. המזמין נדרש לאשר את תנאי רכישת הכרטיסים וניתן לצפות בתנאי הרכישה. עוד טרם ביצוע התשלום, נדרש המזמין לסמן V במקום המיועד לכך, לצד המילים "קראתי את תנאי הזמנת הטיסה בעיסקה זו תנאי רכישה לכל כרטיס". גם במסך זה ניתן לצפות בתנאי הכרטיס. בניגוד לטענת התובע, ניתן לצפות בתנאי הרכישה של הכרטיס ביותר ממסך אחר במהלך ביצוע ההזמנה. תנאי הביטול ברורים ונהירים, הגם שהם מופיעים בשפה האנגלית. לא חלות הוראות חוק הגנת הצרכן לעניין ביטול עסקת מכר מרחוק, מאחר והביטול נעשה זמן רב לאחר 14 הימים הקבועים בחוק. תנאי הכרטיס הם הסכם מחייב בין הצדדים ואין עילה להתערב בהם. התביעה נדחתה.