ת"פ 4116-12-09 מדינת ישראל נ' כהן

אולי יעניין אותך גם

(גזר-דין, שלום ראשון לציון, השופטת איטה נחמן): הנאשם הודה והורשע בעבירות של חדירה לחומר מחשב שלא כדין כדי לעבור עבירה אחרת, היזק בזדון, פריצה לשם גניבה, שיבוש חומר מחשב, חדירה לחומר מחשב שלא כדין, ניסיון לחדור לחומר מחשב שלא כדין והתפרצות לבנין שאינו מקום מגורים לשם גניבה. הנאשם ביצע פעולות לא חוקיות תוך שימוש בתוכנת COMAX, המאפשרת שליטה מרחוק ללקוח אצלו מותקנת מערכת אזעקה. הנאשם נהג להתחבר ממחשבו, באמצעות התוכנה וקו טלפון, אל אזעקות שהותקנו במקומות שונים. הנאשם חדר אל מחשב האזעקה, למד ובחן את מאפייניה וניטרל אותה באמצעות התוכנה. לאחר מספר שלבי הכנה, פרץ הנאשם עם אחרים למקום בו נוטרלה האזעקה וגנב רכוש רב. עבירות אלו בוצעו כלפי 10 קורבנות. בנוסף, כלפי 18 קורבנות נוספים ביצע הנאשם חדירה או ניסיון חדירה לחומר מחשב שלא כדין. נפסק -
  • עסקינן בעבירות של חדירה למחשב שלא כדין כדי לעבור עבירה ושיבוש חומר מחשב, שמטרתן לאפשר ביצוע של עבירת התפרצות לדירה לשם גניבה. הנאשם התחבר באמצעות המחשב שברשותו אל מחשב המערכת, תוך שבחן נתונים שונים ולאחר מכן ניטרל את האזעקה בכך שכיבה אותה. באותה העת פרץ הנאשם עם אחרים למקום בו נוטרלה האזעקה וגנב רכוש רב וכן הזיק לרכוש הקיים במקום.
  • הנאשם כבן 39, ללא עבר פלילי. בעניינו הוגש תסקיר שהיה חיובי בעיקרו. הנאשם מכיר ומפנים את חומרת מעשיו ולוקח אחריות עליהם. עת ביהמ"ש בא לגזור את דינו של הנאשם, עליו לשקול את הצורך בהרתעת הנאשם וכן את סיכויי שיקומו כחלק מן האינטרס הציבורי.
  • לחובת הנאשם יש לזקוף את חומרת העבירות, הפגיעה בקורבנות, העובדה כי ניצל את הידע המקצועי שרכש ועשה שימוש בתוכנת ניהול מערכות אזעקה למטרות לא חוקיות. אין ספק כי על מעשים כגון אלה, שבוצעו באופן שיטתי וממושך, יש לקבוע את רף הענישה הגבוה.
  • הנאשם ניצל את כישוריו ויכולותיו בתחומי המחשב לצורך ביצוע עבירות, שכללו חדירה לתחומי פרט מובהקים, היחשפות למידע אישי ופגיעה בקורבנות. הקלות בביצוע עבירות באמצעות מחשב על-ידי מי שניחן בכישורים בתחום זה, והקושי לחשוף את העבירות ואת העבריין, מחייבים אמירה ברורה מצד ביהמ"ש בבואו לגזור את הדין. על הנאשם נגזר מאסר בפועל למשך 5 שנים, מאסר על תנאי למשך 8 חודשים, קנס כספי בסך 1,500 ש"ח ופיצוי למתלוננים בסך כולל של 50,000 ש"ח.