א 16360/08 מזרחי רועי נ' או.אמ.סי (א.א.י) תקשורת מחשבים בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, שלום ירושלים, השופטת עירית כהן): התובע, מפעיל אתר האינטרנט "זולים", התקשר עם הנתבעת בהסכם לאחסון האתר על גבי שרתיה. אחת מהתחייבויות הנתבעת בהסכם הייתה לביצוע גיבוי יומי של הדיסק הקשיח. בעקבות טעות מצד התובע, ארעה תקלה באתר שהובילה למחיקת מידע רב. התובע פנה לנתבעת לשחזור המידע, אז נתברר לו כי מעולם לא נעשה גיבוי. התובע טוען כי הנתבעת אחראית לנזק שנגרם לו. נפסק -
  • יש לדחות את טענת הנתבעת לפיה הגיבוי אינו מיועד לתקלות כגון זו שארעה לתובע. הנתבעת התחייבה ל"גיבוי יומי של הדיסק הקשיח" והתחייבותה אינה מוגבלת למטרה מסוימת. הסעיף הקובע היעדר אחריות לתקלות בקלטות השחזור ייתכן והיה מסייע לנתבעת אילו ביצעה את חובתה לפי ההסכם. הנתבעת התרשלה בכך שלא בצעה גיבוי והפרה בכך את ההסכם עם התובע.
  • יש לקבל את עדות התובע, הנתמכת בראיות, לפיה אכן ארעה תקלה באתר. הנתבעת, שידעה על התקלה בזמן אמת, יכולה הייתה לבדוק את התקלה והיקפה. אין מחלוקת כי התקלה ארעה בשל טעות של התובע, אלא שאין בכך כדי להביא לדחיית התביעה, שכן זו מתייחסת לנזקים שנגרמו בשל כך שלא היה גיבוי, עובדה שמנעה את תיקון הנזקים בזמן קצר יותר, עם אובדן רשומות בודדות בלבד.
  • נזקי התובע - יש לקבל את עדות התובע לפיה הוא נאלץ להשקיע מזמנו בתיקון הנזק באתר ועל כן הוא זכאי לפיצוי כספי. לאור נתונים שמסר התובע אודות הזמן שהשקיע ועלות שעת עבודה, נפסק פיצוי על דרך האומדנא בגין אבדן ימי עבודה, בסך 20,000 ש"ח.
  • התובע לא הוכיח את אובדן השקעתו בדירוג האתר. התובע לא הוכיח כי לאתר מוניטין בעל ערך כלכלי ולא כי נגרמה פגיעה במוניטין. לא די בהוכחת חשיפה ופרסום כדי לקבוע כי נגרמה פגיעה במוניטין. התובע אף לא עמד בנטל להוכיח כי נגרמה פגיעה במכירות באתר. הנתבעת תשלם לתובע פיצוי בסך 20,000 ש"ח + מע"מ וכן שכ"ט עו"ד בסך 5,000 ש"ח.