פ 1536/04 מדינת ישראל נ' יונה (שלמה) כהן ואח'

אולי יעניין אותך גם

(גזר-דין, שלום ירושלים, השופט אברהם טננבוים): הנאשמים, מרביתם חוקרים פרטיים, הורשעו בכך שהשיגו והשתמשו במידע מתוך מאגרי מידע חסויים. נפסק -
  • חברתנו היא חברת מידע. בעולמנו מצטברת כמות עצומה של מידע על כל אדם ואדם. כמעט כל מידע משמעותי כיום נמצא בדרך זו אחרת בקבצי מחשב שונים המקושרים בדרך זו או אחרת לאינטרנט.
  • מידע זה, שחלקו מסווג וסודי וחלקו עוסק בצנעת הפרט, נמצא דרך קבע תחת התקפתם של האקרים. עברייני מחשב רבים מנסים להגיע אל מידע זה ולהשתמש בו. משחקי חתול ועכבר מתקיימים בין אלו המנסים להגן על המידע ובין אלו לחדור אליו או לפגוע בו.
  • אין חולק שבין שאר האמצעים לשמירה על חשאיות המידע, אין מנוס משימוש בענישה כואבת ותקיפה כלפי אלו המופקדים על שמירת המידע ומעלו באמון. אנשים רבים מאוד בשירות הציבורי הם בעלי גישה למידע. על בתי המשפט לשלוח מסר חד-משמעי לכל אלו שהשתמשו לרעה בכוחם והעבירו מידע לאלה שאינם מוסמכים לקבלו.
  • כל הנאשמים הואשמו, הודו והורשעו על סמך הודאותיהם בכתבי האישום ובעיקר בעבירות של שמוש שלא כדין במאגרי מידע ופגיעה בפרטיות. מן העובדות עולה תמונה לא נעימה של סחר ער במידעים שונים, שוק חי ותוסס שבו מוכרים, מחליפים, קונים ומעבירים מידע על אנשים בניגוד לכל חוק ונוהל. אין מנוס משימוש בעונש מאסר בפועל ממש על עבירות אלו.