א 84193/00 גידי תנורים בע"מ ואח' נ' דן אנד ברדסטריט ישראל בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, שלום תל-אביב, השופטת דניה קרת-מאיר): תביעת לשון הרע. התובעת היא חברה העוסקת בייצור תנורים לחממות. הנתבעת היא חברה העוסקת בהפצת מידע עסקי. המידע מופץ ב"שיטת ההתראות", באמצעות המחשב, למנויים בלבד. עקב טעות אנוש, הודיעה הנתבעת כי אחד מבעלי המניות בתובעת הגיש בקשה לפשיטת רגל, כאשר בפועל מדובר היה באחד מעובדי החברה. לאחר שהתקבלה הודעת התובעת בדבר המידע השגוי, פרסמה הנתבעת הודעת הבהרה ומחקה כליל ממאגר המידע את ההודעה השגויה. נפסק - ההתראה השגויה שנשלחה על-ידי הנתבעת מהווה לשון הרע לפי חוק איסור לשון הרע. במקרה דנן, אין צורך בפסיקת פיצוי כספי על-מנת לחנך ולהרתיע את הנתבעת. מיד עם היוודע הטעות הפיצה הנתבעת הודעת תיקון ומחקה את הידיעה השגויה מהמאגר. תיקון זה מקנה לנתבעת הקלה משמעותית לעניין קביעת הפיצוי. מדובר בטעות אנוש ולא במקרה בו יש צורך לקבוע פיצוי על-מנת להתרות בנתבעת שלא לפרסם מידע שגוי ללא הצדקה. הנתבעת תשלם לתובעים סך כולל של 7,500 ש"ח (פסק-הדין – באדיבות אתר האינטרנט של הוצאת נבו).