אירופה: גוגל נתבקשה לתקן את מדיניות הפרטיות

אולי יעניין אותך גם

רגולטורים באיחוד האירופי מבקשים מגוגל לבצע שינויים במדיניות הפרטיות החדשה שלה, על-מנת להגן על זכויות המשתמשים. נציבות ההגנה על מידע באיחוד האירופי שלחה מכתב לענקית החיפוש, בעקבות חקירה של רשויות הגנת הפרטיות בצרפת (CNIL) שהחלה בחודש פברואר האחרון. חקירה זו הטילה ספק בחוקיות והוגנות מדיניות הפרטיות הנוכחית של גוגל, שנכנסה לתוקפה בתחילת מרץ.

כזכור, השינוי הבולט ביותר במדיניות החדשה, הוא איחוד המידע אודות משתמש מכל שירותי גוגל, שפירושו יצירת פרופיל אישי מדויק של האדם, העדפותיו, תחומי העניין שלו, חבריו וכיו"ב. גוגל הבהירה במדיניות החדשה שהיא תאחד מידע אודות משתמשיה משירותיה השונים. ברגע שמשתמש נכנס לשירות אחד (signed in), המידע אודותיו ישותף עם כל השירותים האחרים שלהם נרשם. לזה קראה גוגל בפוסט בבלוג הרשמי שלה "חוויה גוגלית פשוטה ויותר אינטואיטיבית".

במכתב שנשלח לגוגל נכתב כי "ריכוז מידע אישי בקנה מידה כה גדול, יוצר סיכונים גדולים לפרטיות המשתמשים... לפיכך, על גוגל לשנות את נוהגיה ביחס לאיסוף מידע מצורף משירותיה השונים". המכתב נחתם בידי 24 מתוך 27 הרגולטורים של הגנת המידע באיחוד האירופי וכן חתמו עליו רגולטורים מקרואטיה וליטנשטיין. המכתב כלל גם המלצות פרקטיות לגוגל כיצד לשפר את המדיניות. מקור: רויטרס.