מי ביקש סיומת שמות מתחם משלו?

התאגיד להקצאת שמות מתחם וכתובות אינטרנט (ICANN) פרסם את רשימת הגופים המבקשים הקצאת סיומת שמות מתחם משלהם. כזכור, לפני למעלה משנה הודיע התאגיד כי מרחב סיומות שמות המתחם יהיה "פתוח" למגוון רב של סיומות. כך למשל, מי שברשותו הון מספק, יוכל לקנות סיומת המתאימה אישית לצרכים שלו. למשל, חברת קוקה-קולה עשויה לקנות את הסיומות "cocacola" זאת במקום הסיומות המקובלות עד כה (org, com, gov וכדומה). בדומה לכל נכס ווירטואלי נחשק, לסיומות החדשות הוצמד תג מחיר כבד, של 185,000 דולר והקונה נדרש להוכיח כי הוא מסוגל לתחזק את מרשם השמות כראוי. תהליך הרחבת הסיומות נבחן על-ידי ICANN מזה כעשור ואושר לא מכבר לאחר לא מעט התנגדויות.

אז מי במבקשים? רשימת החברות שהגישו בקשה לסיומת חדשה כוללת ענקיות אינטרנט כגון Apple, Amazon, Google ו- Microsoft וכן חברות כגון Macy's, Wall-Mart ו- Tiffany. כאמור, עלות כל בקשה היא 185,000 דולר ארה"ב. אפל הגישה בקשה לסיומת "apple" (אבל לא "mac"). אמאזון הגישה בקשה ל-76 סיומות, כולל "amazon" ו-"zappos". חברות אחרות הגישו בקשות לסיומות שעשויות להיות קשות לעיכול, כגון "carinsurance". גוגל ביקשה למעלה מ-100 סיומות, לרבות "google", "youtube", "lol", "android", "ads", "app", "book"  ו- "kid". לא הייתה מגבלה ביחס למספר השמות שחברה אחת יכולה לבקש. לחלק מהסיומות, כגון "web" ו- "tech", היו מספר מבקשים ו-ICANN תאלץ להכריע בין הבקשות.

מקור רוב המבקשים מצפון אמריקה (911), אירופה (675) ואזור אסיה והפסיפיק (303). רק 17 מבקשים מקורם מאפריקה, מה שהעלה טענות כי עלות הרישום הגבוהה פגעה באפשרות השוויונית לרישום. ICANN מסרה כי היא תפרסם את תוצאות בדיקת הבקשות בין החודשים דצמבר לינואר. גופים שלא יעמדו בתנאים יוכלו לבקש אורכה. לאחר אישור הבקשות, כל גוף שבקשתו אושרה יידרש לעבור תקופת ניסיון בטרם ההשקה הרשמית של הסיומת. הצפי הוא כי הכתובות הראשונות יהיו פעילות במהלך 2013. מקור: הוושינגטון פוסט.