דרעי: המאגר הביומטרי יקום; תיעוד ביומטרי חובה מ-2017

אולי יעניין אותך גם

מתחילת 2017 תהיה חובת הצטרפות למאגר הביומטרי. כך הודיע שר הפנים, אריה דרעי: "מכאן ואילך כל מי שיקבל תעודה במשרד הפנים, תעודת זהות או דרכון, יקבל תעודה ביומטרית. בזה כבר הכרענו. הכרעתי גם שיהיה מאגר, מה יהיה במאגר נכריע בקרוב", אמר בטקס לציון הצטרפות מיליון בני אדם למאגר הביומטרי, שנערך בלשכת האוכלוסין בדרום תל אביב. לדברי דרעי, "אין דבר יותר מאובטח מהמאגר הזה. אנשים יכולים להיות רגועים, אני יכול לומר בוודאות – יש לנו מאגר מאובטח".

law.co.il מזכיר שהוועדה המייעצת למאגר הביומטרי המליצה שלא לכלול בו טביעות אצבע דיגיטליות אלא רק תמונת פנים ביומטרית. הודעת שר הפנים מתעלמת מגניבות-ענק של מידע ביומטרי בפיליפינים ובארצות-הברית ומאזהרות חריפות של מדעני-מחשב מובילים בישראל ושל ראש הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע לשעבר, עו"ד יורם הכהן

דרעי אמר עוד ש"מדינת ישראל מצטרפת להרבה מאוד מדינות בעולם שהגיעו למסקנה שהאזרח צריך לקבל תיעוד חכם ובטוח. עם כל הניסיונות היום של ארגונים עוינים לזייף זהויות, חשוב מאוד שיהיה תיעוד חכם ואמין".

law.co.il מזכיר שאין קשר בין תיעוד חכם ואפילו תיעוד ביומטרי לבין המאגר הביומטרי. ניתן להשתמש בתיעוד כזה בלא מאגר מרכזי, כאשר פרטי הזיהוי הביומטרי שמורים על-גבי השבב בכרטיס החכם המשמש כתעודת זהות. למעשה, אלמלא התעקשה המדינה להקים מאגר מרכזי, היה ברשות אזרחי המדינה כבר לפני שנים ארוכות תיעוד ביומטרי חכם.

מבקר המדינה מצא אשתקד ליקויים חמורים בהקמת ותפעול המאגר הביומטרי - בין השאר ביחס להעדר נתונים לביסוס הצורך במאגר כזה. לא מן הנמנע שהכרזת שר הפנים על ההחלטה שנפלה להקים את המאגר בטרם הסתיים באופן רשמי שלב הפיילוט שהוארך שוב ושוב בכנסת, תוביל לעתירות לבג"צ בנושא..