ארה"ב: שירות הסטרימינג "אראו" ימשיך (בינתיים) לפעול

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי לערעורים בארה"ב דחה את ערעורן של רשתות שידור אמריקאיות נגד סירובה של הערכאה הנמוכה להוציא צו מניעה זמני שיאסור על המשך פעילות שירות הסטרימינג "אראו" בעת שמתקיים הדיון המשפטי בתביעה נגד השירות. בית המשפט לערעורים הותיר על כנה את החלטת הערכאה הנמוכה, שקבעה כי השירות, המאפשר למנוייו לצפות בשידורי רשתות טלויזיה באמצעות הזרמה (סטרימינג) דרך הרשת, אינו מפר את זכויות היוצרים של רשתות הטלויזיה.

בניגוד לפסיקת בית המשפט האירופי לאחרונה בסכסוך דומה, שירות הסטרימינג הצליח לשכנע את בית המשפט לערעורים כי המנגנון הטכנולוגי העומד מאחורי השירות, שתוכנן בקפידה כדי למנוע כל טענה להפרת זכות יוצרים, אינו מבצע אף פעולה אסורה לפי דיני זכויות יוצרים. דעת הרוב בפסק הדין קבעה כי מאחר שהשירות מקצה לכל משתמש בנפרד אנטנה ייעודית ממוזערת לקליטת שידורי הטלויזיה, אין מדובר ב"שידור" למשתמשים החייב בהיתר מבעלי הזכויות (רשתות הטלויזיה), אלא בשימוש פרטי מותר. בית המשפט קבע כי השירות פועל כדין כשם שכל אדם רשאי לקלוט את שידורי הטלויזיה באמצעות אנטנה על גג ביתו. דעת המיעוט סברה מנגד שמדובר בתרגיל מלאכותי שנועד לנצל לרעה את דיני זכויות היוצרים.

כאמור, פסק הדין הכריע רק בשאלת צו המניעה הזמני ולא בהליך העיקרי, בו רשתות השידור תובעות מ"אראו" פיצויים על הפרת זכויות יוצרים ודורשות את סגירת השירות לצמיתות. כזכור, שירות דומה שהושק בחוף המערבי בארה"ב נתבע אף הוא על-ידי רשת השידור "פוקס", בהליך שנדון בבית משפט בלוס אנג'לס. מקור: ארס-טכניקה (מאת: טימותי לי). {לעיון בפסק הדין המלא: WNET, Thirteen v. Aereo, Inc }