נפסק: פייסבוק דורשת הסכמה לשימוש בשם הפרטי? זה לא מספיק

אולי יעניין אותך גם

תנאי השימוש של פייסבוק לא מגבשים הסכמה מדעת לשימוש בשמות פרטיים לצד פרסומות, למרות שהם דורשים במפורש הסכמה כזו במסגרת ההרשמה לאתר. כך קבע בית המשפט המחוזי של מחוז המרכז. הוא אישר תביעה ייצוגית נגד ענקית המדיה החברתית על פגיעה בפרטיות משתמשי פייסבוק ששמותיהם הופיעו לצד פרסומות.

התובעת הצביעה על פרסומות של רכבת ישראל בפייסבוק שהופיעו עם הכיתוב "התובעת אוהבת את רכבת ישראל", ככל הנראה משום שעשתה "לייק" לדף של רכבת ישראל לפני כעשור. מטא הצביעה על סעיף בתנאי השימוש של פייסבוק שמתאר מקרה זה בדיוק וטענה שהתובעת הסכימה לשימוש בשמה עם ההרשמה לאתר.

למרות זאת, ביהמ"ש קבע שהתובעת לא ניתנה הסכמה מדעת. ביהמ"ש הציע מבחן דו שלבי, ראשית בחינת בהירות תנאי השימוש ואז בחינת אופן קבלת ההסכמה. במקרה זה אופן קבלת ההסכמה לא יידע באופן מספק את התובעת על כך שההסכמה לתנאי השימוש "נוגעת לפעולות שמוגדרות כפגיעה בפרטיות".

ההליך ימשיך כעת לדיון מהותי בטענות התובענה, כשהקבוצה המיוצגת בה היא כל המשתמשים הרשומים של פייסבוק. טענות נוספות של התביעה, כמו שימוש במידע עשר שנים אחרי קבלת ההסכמה, ידונו בהמשך ההליך.