גוגל עשויה לשאת באחריות על האזנת סתר שביצע ה-AI שלה

אולי יעניין אותך גם

שירות AI של גוגל עומד במוקד תביעה ייצוגית בקליפורניה על האזנת סתר, לאחר שבימ"ש פדרלי במדינה סירב לדחות על הסף תביעה ייצוגית שהוגשה לראשונה ב-2023. לפי כתב התביעה, ה-AI "מצטרף" לשיחות של מוקד שירות לקוחות, מקליט ומתמלל את תוכנן בזמן אמת, ומספק למוקדן הצעות להמשך השיח מול הלקוח. במסגרת פעולת ה-AI, גוגל מקליטה את תוכן השיחות, ומעבדת אותו.

את התביעה הגישו לקוחות של העסקים שמשתמשים בכלי ה-AI של גוגל. הם מלינים שגוגל צוטטה לשיחות שלהם ללא ידיעתם. אף שהלקוח מודע לשימוש בעוזר AI בשיחה, התובעים טוענים שלקוחות סבירים יניחו שה-AI מופעל על ידי העסק שאליו הם פונים בבקשת שירות. כתב התביעה טוען שבפועל, גוגל האזינה לשיחה ללא הסכמת כל הצדדים. לפי החלטת השופטת, אם טענות התובעים יוכחו, יתכן שהמסקנה תהיה כי גוגל הפרה את חוק האזנת הסתר בקליפורניה.

קביעת השופטת מבוססת על תקדימי פסיקה לפיהם האזנת סתר נקבעת לפי "מבחן היכולת":  האם לגוגל הייתה יכולת בפועל לעשות שימוש במידע לטובתה. השופטת דחתה את טענת גוגל שמגבלות חוזיות שמונעות זאת שוללות את היכולת לעשות שימוש במידע. השופטת הסבירה שתנאי השימוש של השירות של גוגל מתירים אימון ושיפור מודלים באמצעות התכנים המוקלטים. לשיטתה, כשה-AI "לומד" את תוכן השיחות, הדבר שקול לכך שגוגל למדה.

ביהמ"ש עוד נדרש לאשר את התקדמות התביעה כיצוגית. התובעים דורשים פסק דין הצהרתי שגוגל הפרה את החוק ופיצוי בסך 5,000$ לכל תובע ייצוגי.