ממשלת הולנד שוקלת להפסיק שימוש בפייסבוק

אולי יעניין אותך גם

הרשות להגנת מידע בהולנד הודיעה לממשלת הולנד כי היא מייעצת לה שלא להשתמש בפייסבוק ללא קבלת הבהרות לגבי סיכוני הפרטיות הכרוכים בשימוש ברשת החברתית. לאור זאת, השרה לענינים דיגיטליים בהולנד מסרה כי הממשלה לא תוכל להמשיך להשתמש בפייסבוק אם לא תקבל הבהרות מפייסבוק עד פגרת הקיץ.

הרשות להגנת מידע המליצה לממשלה לא להסתמך על עמודים בפייסבוק כאמצעי תקשורת עם אזרחים משתמשי פייסבוק, כל עוד לא ברור איזה שימוש עושה פייסבוק במידע על המשתמשים. הרשות מציינת כי אזרחים המבקרים בעמודיפייסבוק ממשלתיים מאמינים כי המידע שלהם נמצא בידיים בטוחות. בנוסף, מידע על ילדים ואנשים צעירים יכול להיות כרוך בעמודי פייסבוק, ואלה אוכלוסיות פגיעות יותר הזקוקות להגנה נוספת.

מטא מסרה בתגובה כי הם חולקים על ההודעה, שלטענתם מתבססת על מידע לא נכון והעדר הבנה של המוצרים שלה. לטענת החברה, כל מוצרי מטא עוברים ביקורת לוודא עמידה בהוראות החוק הרלוונטיות והם ימשיכו לעבוד עם ממשלות כדי שיוכלו לתקשר עם אזרחיהן באמצעות פייסבוק.

הודעת הרשות להגנת מידע בהולנד מהווה עדות נוספת לחוסר האמון הגובר בין מטא לבין הרשויות באירופה. יתכן שאחד החחשות של הרשות בהולנד הוא אבטחה בלתי מספקת של המידע וזליגתו לידי רשויות בארה"ב. מקור: CNBC (מאת: ריאן בראון)