פלורידה: מדיה חברתית אסורה לילדים מתחת לגיל 14

אולי יעניין אותך גם

מושל פלורידה, רון דה סנטיס, חתם על חוק האוסר על ילדים מתחת לגיל 14 להצטרף לפלטפורמות מדיה חברתית במדינה כדוות פייסבוק, טיקטוק וכדומה. בנוסף, ילדים שמלאו להם 14 או 15 יצטרכו לקבל את הסכמת ההורים לפני שיוכלו להצטרף לרשתות חברתיות.

החוק אף מחייב חברות מדיה חברתית למחוק חשבונות קיימים של משתמשים מתחת לגיל 14. חברות שלא יעמדו בכך עשויות להיתבע בשם הילד שיצר את החשבון ויצטרכו לפצותו בסכום של עד 10,000 דולר. כמו כן, חברות שיפרו את החוק יחוייבו בקנס של עד 50,000 דולר לכל הפרה בתוספת שכר טרחת עורכי דין והוצאות.

המושל מקווה כי החוק יעזור להורים לשפר את התנהלות ילדיהם במציאות המורכבת שבה הם גדלים. עם זאת, הוא פסל גירסה קודמת ומחמירה יותר של החוק, לפיה האיסור על מדיה חברתית חל על ילדים מתחת לגיל 16.

החוק יכנס לתוקף בינואר 2025, והוא חלק ממאמץ להסדיר את השימוש ההולך והגובר במדיה החברתית ברחבי ארה"ב. השימוש גורם לדאגה בקרב ההורים שטוענים שהפלטפורמות של המדיה החברתית אינן עושות מספיק על מנת להגן על ילדיהם. הם חוששים שהמדיה החברתית עשויה לפגוע בבריאות הנפשית של הילדים ולאפשר תקשורת עם זרים שעשויים לנצלם.

מדינות אחרות בארה"ב שחוקקו חוקים דומים, כגון אוהיו וארקנסו, נתקלו בהתנגדות מטעם קואליצית הפלטפורמות של המדיה החברתית הכוללת את מאטה, גוגל, X ואחרות. לטענת הקואלציה, חוקים אלה מפרים את התיקון הראשון לחוקת ארה"ב המגן על חופש הביטוי. על כן, החוק בפלורידה צפוי גם הוא להיתקל בהתנגדות משפטית בהמשך. מקור: NBC News (מאת קלהאן רוזנבלט)