ה-NY Times שכר האקר שביצע מניפולציות בתוצאות, טוענת OpenAI

אולי יעניין אותך גם

הניו-יורק טיימס שכר האקר שבעזרת עשרות אלפי ניסיונות וצירופים הפיק ממוצרי OpenAI תוצאות התומכות בטענות העיתון בתביעה נגדה. כך טוענת OpenAI בבקשה שהגישה לדחות חלק מהטענות בתביעת זכויות היוצרים של הניו-יורק טיימס נגדה. לטענת התביעה, OpenAI  העתיקה שלא כדין מיליוני מאמרים מהעיתון לצורך אימון ה- ,GPT המודל המניע את  . ChaGPT

לדברי OpenAI, ההאקר הצליח להפיק את התוצאות המעידות שהחברה העתיקה מליוני מאמרים באמצעות ניצול באג במוצרי OpenAI ושימוש בהנחיות מטעות המפרות באופן בוטה את תנאי השימוש שלה. משתמשים רגילים, היא אומרת, אינם משתמשים במוצרי החברה בדרך זו, ועל כן אין סיבה שיחשפו לתוצאות שמעתיקות את תוכן יצירותיו של העיתון, ומחקות את סגנון כתיבתו, כפי שטוענת התביעה.

OpenAI מבקשת בין היתר –

  • לדחות באופן חלקי את טענת ההפרה הישירה של זכויות יוצרים מכוח התיישנות המעשים שהתרחשו לפני יותר משלוש שנים.
  • לדחות את טענת ההפרה התורמת מפני שאין הוכחות המעידות כי החברה הייתה מודעת לפעולות המפרות זכויות יוצרים שביצעו צדדים שלישיים שהשתמשו במוצריה. 
  • לדחות את טענת הפרת ה-Digital Millenium Copyright Act (DMCA) בשל הסרת המידע הנוגע לבעלי זכויות היוצרים של היצירות המוגנות, בהיעדר הוכחה כי החברה עשתה זאת באופן מכוון ומודע.
  • לדחות את הטענה לתחרות בלתי הוגנת בהסתמך על דיני מדינת ניו יורק, היות שחוק זכויות היוצרים הפדרלי (Copyright Act) חל על נושא התביעה.