הרשות להגנת הפרטיות ממליצה על שימוש בטוח בעמדות טעינה

אולי יעניין אותך גם

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים פרסמה היום סדרת המלצות לשימוש בטוח בעמדות טעינה לרכב חשמלי. לצורך כך, הרשות ניתחה את מסמכי מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של האפליקציות המרכזיות בישראל של החברות המפעילות עמדות הטעינה. הרשות מדגישה כי הפופולריות של כלי רכב חשמליים עלתה משמעותית בשנים האחרונות ולצורך כך היא גיבשה סדרת המלצות לשימוש בטוח ומאוזן בעמדות הטעינה, תוך שמירת על פרטיות המשתמשים.

השימוש בעמדות טעינה כולל גם הרשמה לאפליקציות שונות, האוספות ומעבדות נתונים אישיים על מנת לחשב תוכנית טעינה אופטימלית לרכב החשמלי, וכן לצורך ניתוח התנהגות הטעינה של המשתמשים ובעת השימוש באפליקציה. הרשות מדגישה כי בעוד שחלק מהנתונים שנאספים חיוניים לאופטימיזציה של תוכניות הטעינה, המידע שנאסף על התנהגות המשתמשים, הכולל נתוני מיקום ואופי השימוש, הוא מידע אישי בעל ערך כלכלי עבור גופים רבים. לכן, הרשות סבורה כי הפוטנציאל לפגיעה בפרטיות המשתמשים גדל, לצד החשש משימוש במידע זה שלא למטרה לשמה נאסף.

עיקרי ההמלצות במסמך הן: בדיקת הגדרות הפרטיות באפליקציית עמדות הטעינה לרכבים חשמליים; הקטנת הרשאות הגישה של האפליקצייה לנתוני מיקום, אלא לצורך אספקת השירות; הטמעת עדכוני אבטחה שמפרסם מפעיל האפליקציה; ומחיקת האפליקציה והחשבון בסיום השימוש. מקור: הרשות להגנת הפרטיות.