וירג'יניה, ארה"ב: תקנים חדשים לשימוש בבינה מלאכותית

מושל וירג'יניה חתם על צו הקובע תקנים לשימוש בטוח ואתי בבינה מלאכותית (AI). התקנים נועדו להגן על הפרטיות, הבטחון וסודיות המידע האישי של תושבי המדינה תוך מינוף ההזדמנויות הטמונות בבינה המלאכותית. בנוסף, מטרתם לוודא כי האמון והבטחון אינם נפגעים כתוצאה מהשימוש ההולך והגובר בבינה מלאכותית על ידי מוסדות רבים במדינה העוסקים במחקר, בטחון לאומי ומודיעין צבאי.

במסגרת הצו, פורסמו שלושה סוגי תקנים:

  • "תקני מדיניות" קובעים את העקרונות האתיים לשימוש בבינה מלאכותית, השימושים העסקיים המותרים, חובת תהליך אישור הבינה המלאכותית, חובות גילוי בעת שימוש בבינה מלאכותית, צמצום סיכונים של צדדים שלישיים ואמצעים להגן על מידע אישי של התושבים.
  • "תקני אבטחת מידע" קובעים את הנהלים והדרישות החלים על המוסדות והספקים המשתמשים בבינה מלאכותית. תקנים אלה חלים על שימוש קיים ועתידי בבינה מלאכותית, בין אם המערכת פותחה על ידי המוסד או צד שלישי, לרבות מידע המוזן למערכת ותוצריה התומכים בקבלת ההחלטות.
  • "ההנחיות למגזר החינוכי" קובעים עקרונות מנחים ליישום הבינה המלאכותית בתחום החינוך. העקרונות כוללים אי פגיעה בתלמידים, חינוך להתנהלות מוסרית ואתית בעת השימוש בבינה מלאכותית, רתימת הבינה המלאכותית להצלחת התלמיד ובניית כישורים מתאימים. בנוסף, ההנחיות קובעות כי על מוסדות החינוך מוטלת האחריות להטמיע בינה מלאכותית תוך פיתוח נהלים ומיומנויות בנושא.

מקור: Data Guidance