אוהיו: צו מניעה זמני נגד החוק על הסכמה הורית ברשתות חברתיות

אולי יעניין אותך גם

"אמצעי בוטה להפליא". כך תיאר שופט בית משפט הפדרלי באוהיו את החוק המדינתי על חובת ההודעה להורים ברשתות חברתיות ("Social Media Parental Notification Act"). הוא גם ציווה זמנית על השהיית כניסתו לתוקף, שהיתה צפויה ב- 15 בינואר 2024.

החוק באוהיו נועד לחייב חברות המציעות שירותים מקוונים לילדים מתחת לגיל 16 ולילדים אחרים שכשרותם המשפטית מוגבלת, לקבל הסכמה הורית הניתנת לאימות טרם גישתם לשירותים. ההסכמה ההורית נעשית באמצעות תהליכים שונים כגון חתימת ההורה על טופס דיגיטלי, שימוש בכרטיס אשראי, יצירת קשר דרך מספר טלפון חינמי, אימות באמצעות שיחות וידאו, בדיקת אמצעי זיהוי ממשלתי ועוד. החוק גם מעניק להורים את הזכות למחוק את חשבון המשתמש של ילדיהם.

לדברי השופט, החוק מחמיץ את תכליתו המוצהרת של ההגנה על הילדים. זאת, משום שמדובר באישור הורי חד פעמי בלבד ליצירת החשבון בלא שנלווית לו כל דרישה לרשתות החברתיות להגן מפני הסכנות הפוטנציאליות בהן. במקביל, השופט העלה חששות לגבי הלשון הרחבה והסובייקטיבית של החוק, שמאפשרת את יישומו השרירותי על רשתות חברתיות. לפי השופט, יישום החוק עלול להפר את עקרונות חופש הביטוי של הפלטפורמות ושל המשתמשים, ולגרום לחברות נזק כלכלי משום שהן יצטרכו להוציא סכומים גדולים כדי לעמוד בהוראותיו. הדיון המלא בחוקיותו של החוק ובשאלת פסילתו לצמיתות, צפוי להמשיך בחודש הבא. מקור: Dayton Daily News (מאת אייברי קרימר).