ארה"ב, מונטנה: הושהה איסור השימוש בטיקטוק

אולי יעניין אותך גם

שופט בית המשפט הפדרלי במונטנה השהה ביום חמישי האחרון את איסור השימוש בטיקטוק, שהיה אמור להיכנס לתוקפו בתחילת שנה הבאה, ובכך מנע ממנו לחול, לפחות באופן זמני. השופט, דונלד וו. מולוי, אמר כי מונטנה יכולה להוביל בהגנה על תושביה מפני פגיעה אפשרית אך חייבת "לפעול בתוך ההקשר המשפטי החוקתי". לדבריו, האיסור על אפליקציית הטיקטוק שהינה בבעלות סינית מפר ככל הנראה את התיקון הראשון לחוקת ארצות הברית (סעיף חופש הדיבור) וסעיף שנותן לקונגרס את הכוח להסדיר את המסחר עם מדינות זרות. השופט אמר בבית המשפט שמונטנה יכלה לעשות "הרבה דברים" מעבר לאיסור, כמו תקנות הנוגעות לאיסוף הנתונים על ידי טיקטוק או פרסום הודעות אזהרה לציבור.

אלכס האורק, דובר TikTok, אמר כי החברה "שמחה שהשופט דחה את החוק הלא חוקתי ושמאות אלפי תושבי מונטנה יוכלו להמשיך להתבטא, להתפרנס ולהיות שותפים בקהילה בטיקטוק". אמילי קנטרל, דוברת משרד המשפטים של מונטנה, אמרה שהמשרד "מצפה להציג את הטיעון המשפטי המלא להגנה על החוק המגן על תושבי מונטנה כיוון שהמפלגה הקומוניסטית הסינית אוספת ומשתמשת בנתוניהם."

מדינת מונטנה ניסתה לאסור באמצעות החוק על טיקטוק מלפעול במדינה ולחסום ניסיונות הורדה של טיקטוק למכשירים אישיים בין היתר באמצעות הטלת קנסות. יוצרי תוכן וטיקטוק עתרו נגד החוק זמן קצר לאחר שנחתם, בטענות שהחוק אינו חוקתי, נחקק ללא סמכות ומפר את התיקון הראשון. שתי התביעות, גם של יוצרי התוכן (במימון טיקטוק) וגם של טיקטוק עצמה, אוחדו לכדי תביעה אחת, והדיון בתיק צפוי להימשך. מקור: ניו-יורק טיימס (מאת ספנה מהשווארי)