מדריך לשימוש ביצירות מוגנות בסרטוני הסברה במלחמה

אולי יעניין אותך גם

קבוצה של כ-30 משפטנים ומשפטניות מהאקדמיה ומהפרקטיקה, העוסקים בתחומי הקניין הרוחני, הפרטיות והאינטרנט חברה כדי לספק בהתנדבות ייעוץ משפטי ראשוני למיזמים לא מסחריים, שמבקשים לקדם פעולות חברתיות בזמן המלחמה, לטובת אזרחי ישראל.

בקבוצה חברים, בין השאר, פרופ' מיכאל בירנהק וניבה אלקין-קורן מאוניברסיטת תל-אביב, פרופ' אורית פישמן-אפורי מהמכללה למינהל, ד"ר דלית קן-דרור מאוניברסיטת חיפה, עו"ד ד"ר עמרי רחום-טוויג, עו"ד אסא קלינג (לשעבר רשם הפטנטים), עוה"ד דלית בן ישראל ואיל שגיא ומחבר ידיעה זו.

הקבוצה הפיקה מדריך המיועד לתת מענה ראשוני לשאלות הנוגעות לשימוש ביצירות מוגנות בזכויות יוצרים לפעולות הסברה ופעולות למען נפגעי המלחמה. המסמך סוקר בקווים כלליים מהם התנאים לשימוש הוגן ושימוש ביצירות יתומות הרלוונטיים לשימוש לא מסחרי כזה. בעוד הוא סוקר עקרונות של דיני זכויות יוצרים, יש צורך לבחון היבטים משפטיים נוספים, בהם, למשל, סוגיות של פרטיות או לשון הרע - והקבוצה תשמח לסייע גם בנושאים אלה.

גרסת המסמך שכאן היא מקוצרת ומיועדת ללא-משפטנים. גרסה ארוכה לעורכי-דין המבקשים להתעמק מעט יותר בסוגיה, תהיה זמינה באתר הקבוצה באינטרנט שנמצא בכתובת http://er-cyber-law.org.il.