קנדה: בית המשפט קבע שלאזרחים יש "זכות להישכח" מגוגל

אולי יעניין אותך גם

מנוע החיפוש של גוגל מכוסה על ידי חוק הפרטיות הפדרלי בקנדה, ואזרחי קנדה יכולים לדרוש שלא להופיע בתוצאות החיפוש, כלומר, לאזרחי קנדה "הזכות להישכח" מגוגל - כך פסק בשבוע שעבר בית המשפט הפדרלי לערעורים בקנדה, בפסיקה של שניים מול אחד. בית המשפט אמר כי גוגל, שאחראית ל-75% מהחיפושים באינטרנט בקנדה, אינה מכוסה על ידי פטור בחוק הפדרלי הקנדי ככלי שניתן לגופים וכלים הפועלים למטרות עיתונאיות או אמנותיות.

המקרה החל בתלונה לנציב הפרטיות הפדרלית ב-2017. האיש אמר כי מידע מיושן ולא מדויק לגביו מסב לו נזק רב, וביקש להסיר את עצמו מתוצאות החיפוש. הממונה על הפרטיות בקנדה ביקש מבית המשפט הפדרלי להכריע בסמכותו לטפל בתלונה במסגרת חוק הגנת מידע אישי ומסמכים אלקטרוניים. גוגל טענה שהיא פעלה כמתווך בין מפרסמים לקהל שלהם, בדיוק כפי שעושות ספריות או חנויות נוחות. לטענת גוגל, החגרת מתווכים כמוה תהפוך את הפטור לעיתונות החוק ללא יעיל (עמדה שבה תמך השופט שהתנגד לפסק הדין).

השופט לסקין שתמך בפסק הדין, הבהיר כי מטרת החיפוש של גוגל אינה עיתונאית, והיא אגנוסטית באשר לאופיו של התוכן שהיא מציגה, כך שאין דבר הקובע האם התוכן המוצג עיתונאי או לא. השופט גם הבהיר כי השאלות הניצבות בפני בית המשפט מוגבלות יותר מ-"הזכות להישכח", ושההגנה החוקתית על חופש הביטוי לא נבחנה בבית המשפט. התיק צפוי להגיע לבית המשפט העליון של קנדה, לדיון נוסף. מקור: The Globe And Mail (מאת: שון פיין).