ארה"ב: תביעה פדרלית ומדינתית נגד הפעילות המונופוליסטית של אמזון

אולי יעניין אותך גם

אמזון משתמשת בשיטות בלתי הוגנות הנוגדות את התחרות כדי לשמר באופן בלתי חוקי על כוחה כמונופול. כך נטען בתביעה שהגישה נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (Federal Trade Commission – FTC) ותובעים מדינתיים מ-17 מדינות בארה"ב נגד ענקית הטכנולוגיה והקמעונאות המקוונות אמזון.

התביעה טוענת כי פעולותיה של אמזון מונעות ממתחרים חדשים לצמוח בתחומים בהם עוסקת אמזון וכן מונעות צמיחה עסקית ממתחרים קיימים. מניעת התחרות מתבטאת בכך שאמזון מנצלת את כוחה כדי להעשיר את עצמה באמצעות העלאת מחירים לקונים וגביית עמלות ממאות אלפי מוכרים מקוונים. לפי התביעה, אמזון מונעת תחרות על מחיר המוצר, מגבילה את מבחר המוצרים המוצע ואת איכותם ומונעת ממתחריה הנוכחיים למשוך קונים.

התביעה טוענת כי ההתנהלות האנטי-תחרותית של אמזון מתרחשת בשני שווקים עיקריים: סופרמרקטים מקוונים המשרתים קונים ושירותי זירת מסחר מקוונים המשרתים את המוכרים. השיטות של אמזון כללו, בין היתר, ענישה של מוכרים המציעים סחורה במחיר נמוך באתרים אחרים על-ידי הורדת הפופולריות שלהם בחיפוש מוצר מסוים באמזון. דוגמאות נוספת שהתביעה מביאה למעשיה של אמזון הן הטיית תוצאות החיפוש באמזון להעדפת המוצרים שלה עצמה על פני מוצרים שאמזון יודעת שהם באיכות טובה יותר, וכן גביית עמלות יקרות ממאות אלפי מוכרים ללא כל סיבה מספקת.

התביעה דורשת צו מניעה שיאסור על אמזון לפעול בדרכים הללו, כולל אפשרות שבית המשפט יורה על רה-ארגון באמזון כך שהפעילות הבלתי חוקית לא תחזור. מקור: הודעת נציבות הסחר הפדרלית.