קליפורניה: צו מניעה נגד החוק לאימות גיל של קטינים ברשת

אולי יעניין אותך גם

מכה לניסיון של קליפורניה להגן על קטינים ברשת: בית משפט פדרלי בסן חוזה הוציא צו מניעה זמני המשהה את כניסתו לתוקף של ה- California Age-Appropriate Design Code Act (CAADCA""). החוק נחשב לדבר החקיקה המשמעותי ביותר בארצות-הברית מאז ה- ("COPPA") Children's Online Privacy Protection Act של 1998. הוא מחייב עסקים להטמיע אמצעי הגנת פרטיות מיוחדים לקטינים באינטרנט. בית המשפט מצא שהחוק מפר בין השאר את התיקון הראשון לחוקה האמריקאית המבטיח את חופש הביטוי.

 ה- CAADCAנועד להרחיב חוקים קיימים כגון ה-COPPA הפדרלי וה- California Privacy Rights Act of 2020("CPRA") הקליפורני, שנועדו להגן על קטינים באינטרנט. הוא מחייב עסקים לאמת את גילאי המשתמשים הקטינים, להגביל את איסוף נתוניהם וליישם ביחס אליהם סטנדרטים גבוהים יותר של הגנה על הפרטיות.

התובעת, NetChoice , היא איגוד של חברות טכנולוגיות ובהן ענקיות כמו אמאזון, מטא וגוגל. היא עתרה נגד החוק בטענה שהוא מגביל את חופש הביטוי באינטרנט ומהווה נטל משמעתי עבור המשתמשים. למרות שבית המשפט הסכים שהעולם המקוון טומן בחובו סכנות לקטינים, הוא החליט להעניק צו מניעה זמני לאחר שמצא שהחוק לכאורה מפר את התיקון הראשון לחוקה (Case 5:22-cv-08861-BLF (Netchoice V. Rob Bonta.