פסיקה: אסור לבית הלבן לדרוש הסרת תוכן כוזב בנושא קורונה

אולי יעניין אותך גם

ממשל ביידן חרג מגבולות התיקון הראשון לחוקה האמריקאית, המבטיח את חופש הביטוי, כאשר הפעיל לחץ על הרשתות החברתיות הגדולות להסיר תוכן מטעה ושקרי בנוגע למגיפת הקורונה. כך פסק בית משפט פדרלי לערעורים (ה-5th Circuit Court of Appeals) בניו-אורלינס. ההחלטה אישרה באופן מצומצם צו מניעה קודם של ערכאה נמוכה יותר.

בית המשפט מצא שהבית הלבן וה-General Surgeon Office (המקבילה האמריקאית לממונה על בריאות הציבור) "כפו" על פלטפורמות מדיה חברתית ו"עודדו (אותן) באופן משמעותי" לקבל החלטות הנוגעות לניהול התוכן. גם הבולשת הפדרלית (FBI) השתמשה לפי הפסיקה בכפייה באינטראקציות שלה עם חברות אלו.

פסק הדין צמצם את היקף צו המניעה הראשוני שהקיף אינספור רשויות מימשל והגביל אותו כך שהוא אוסר פעולות כאלה על הבית הלבן, משרד המנתח הכללי, ה-FBI והמרכז לבקרת מחלות ומניעתן. הבית הלבן הגן בתגובה על המגעים עם חברות מדיה חברתית, שחלקם בוצעו תחת ממשל טראמפ, והדגיש את אחריותן בטיפול במידע מוטעה.

התביעה הוגשה על-ידי התובעים הכלליים של לואיזיאנה ומיזורי, שהן מדינות רפובליקניות, בטענה שהממשל הפדרלי מצנזר תכנים בעלי נטייה שמרנית ברשתות החברתיות, לרבות תכנים שפורסמו על ידי מתנגדים לחיסוני הקורונה. השלכות הפסיקה משתרעות מעבר לפוליטיקה, ונוגעות בחששות לגבי הסדרת תוכן מקוון, במיוחד בהקשר של בריאות הציבור וביטחון לאומי.

פסק-הדין נחשב כבעל השלכות פוטנציאליות מרחיקות לכת על רגולציה של תוכן במדיה חברתית. מקור: הניו-יורק טיימס (מאת סטיבן לי מאיירס).