ארה"ב: תביעה ייצוגית נגד אמזון ו-Tile בשל מכשירי מעקב

אולי יעניין אותך גם

מכשירי מעקב המיקום של Tile, חברת הבת שלה Life360 ושותפתה אמזון, יצרו מגיפה קטלנית של ניצול ומעקב אחר אנשים, החברות שפיתחו את מכשירי המעקב מיהרו לשוק ללא אמצעי הגנה מספקים, והתוצאה הייתה קטסטרופלית - כך לפי עורכת הדין המייצגת את התובעים, ג'יליאן ל. ווייד, במסגרת הבקשה לתובענה ייצוגית שהוגשה נגד הנתבעות ביום שני האחרון בבית המשפט הפדרלי בקליפורניה. התובעים טוענים שהנתבעות פעלו ברשלנות, שמוצריהן כוללים פגם בעיצוב, שהן עשו עושר ולא במשפט ופגעו בפרטיותם.

מכשירי המעקב של Tile קיימים מאז 2013. בשנת 2021 חתמה Tile על הסכם שותפות עם אמזון, בו קיבלה גישה לתכנית מעקב המיקום הארצית של אמזון, Sidewalk, שהובילה לשיפור אקספוננציאלי ביכולות הדיוק של מכשירי המעקב. מכשיר המעקב מאפשר למשתמשי Tile לאתר בקלות את מקום הימצאו באמצעות יישומון, אך לטענת התובעים, Tile תמיד שיווקה את מכשירי המעקב ככלים למעקב אחר אנשים (במיוחד נשים), ודאגה לפרסמם ב"אתרים מפוקפקים" כמו אתרים למבוגרים. התובעים טוענים גם שמאמצי Tile לצמצם את הפגיעה בקורבנות המעקב באמצעות הורדת יישומון לזיהוי עלו בתוהו, כיוון שזיהוי על ידי היישומןן דורש את הורדתו הידנית תחילה. זאת ועוד, טוענים התובעים כי Tile אף אפשרה לבטל את יכולת זיהוי המעקב הידנית ב-2023 כשבעל מכשיר המעקב מספק את תעודת זהותו.

לפי כתב התביעה, ב-2016, לאחר שאחת התובעות נפרדה מחברתה, חברתה לשעבר הטמינה מכשיר מעקב של Tile במכונית התובעת ועקבה אחריה במשך חמישה חודשים, גם כשעברה לגור במקום אחר. התובעת מצאה את מכשיר המעקב ב-2017 וממשיכה להסתתר מאז, כשהיא לא מסוגלת לנהל חיים רגילים. גם אפל נתבעה עבור המוצר המקביל שייצרה, AirTag, בטענה כי בניגוד להבטחות אפל, מכשיר המעקב שלה הפך ל"נשק המועדף" של הסטוקרים, בזמן שאפל התעלמה לחלוטין מחששות קורבנות המעקב. מקור: LAW360 (מאת: הנריק נילסון)