קנס ל-X (טוויטר) על הפרת צו למסירת מידע בחקירת טראמפ

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי בארה"ב הטיל על X (טוויטר לשעבר) קנס של 350,000 דולר בשל ביזוי בית המשפט בהפרת צו למסירת מידע הדרוש לחקירת הנשיא לשעבר טראמפ. בתחילת השנה, החוקר המיוחד לתיקי טראמפ ביקש וקיבל מבית המשפט המחוזי צו המחייב את טוויטר למסור מידע על הפעילות של הנשיא לשעבר בחשבון הטוויטר שלו סביב אירועי ההסתערות האלימה על הקונגרס ב-6 בינואר 2021. לצד צו מסירת המידע, בית המשפט גם הוציא צו איסור פרסום המונע גילוי העניין לגורמים אחרים, לרבות טראמפ וצוותו.

טוויטר השתהתה בציות לצו מסירת המידע בזמן שניסתה לנהל הליך משפטי להסרת צו איסור הפרסום, ללא הצלחה. החברה בסופו של דבר צייתה לצו, אולם עשתה זאת באיחור של מספר ימים אחרי המועד האחרון שקבע בית המשפט הפדרלי המחוזי. על כך השית בית המשפט הפדרלי המחוזי קנס של כשליש מיליון דולר על טוויטר.

טוויטר לא קיבלה את הכרעת הדין וערערה על החלטת בית המשפט המחוזי בכל החזיתות. לטענתה, צו איסור הפרסום ניתן בניגוד להוראות החוק, בית המשפט המחוזי שגה בכך שלא עיכב את ביצוע צו מסירת המידע עד להכרעה בטענותיה נגד צו איסור הפרסום, ובית המשפט המחוזי שגה בהחלטתו כי טוויטר ביזתה את בית המשפט ובהטלת הקנס עליה.

בית המשפט הפדרלי לערעורים בבירת ארה"ב דחה את כל טענותיה של טוויטר בערעור ואישר את פסיקת בית המשפט המחוזי, לרבות הקנס. בית המשפט הדגיש כי צו איסור הפרסום היה מוצדק היות שהיה בסיס לסבור שהגעת העניין לידיעתו של טראמפ תאפשר לו לשבש את המידע המבוקש ואת החקירה. מקור פוליטיקו (מאת: קייל צ'ייני).