קנס אוסטרלי לחברות הבת הישראליות של פייסבוק

אולי יעניין אותך גם

שתי חברות הבת הישראליות של ענקית המדיה החברתית מטא, Facebook Israel ו-Onavo Inc עסקו בהתנהגות שעלולה להטעות את הציבור והפרו את חוק הצרכנות האוסטרלי - כך קבע בית המשפט הפדרלי בתביעה שהוגשה ע"י הרגולטור האוסטרלי האחראי על התחרות וחוקי הצרכנות באוסטרליה (Australian competition and consumer commission).

Onavo ופייסבוק ישראל פתחו והפיצו את Onavo Protect, אפליקציה חינמית המספקת שירות רשת פרטית וירטואלית (VPN). בפרטים שמסרו בחנות האפליקציות הן ציינו כי האפליקציה תשמור על נתוני המשתמשים מוגנים ובטוחים. עם זאת, בפועל נתוני הפעילות האישיים של משתמשים שנאספו על ידי האפליקציה בצורה אנונימית ומצטברת שותפו עם חברת האם מטא (שנודעה אז כ-Facebook Inc) לתועלת מסחרית. הנתונים האנונימיים כללו נתונים על פעילות האינטרנט והאפליקציות של המשתמשים, כגון רשומות של כל אפליקציה שאליהם ניגשו והזמן שהם בילו בשימוש באפליקציות הללו.

החברות הסכימו כי המידע שמסרו בחנות האפליקציות לא הזכיר כי נתונים שאוספת האפליקציה ישמשו גם למטרות אחרות, לרבות מטרות עסקיות של חברת מטא. בהתאם לכך, ביהמ"ש קבע כי כל אחת מהחברות תשלם קנס בהתאם להפרות שביצעה העומד על 10 מיליון דולר אוסטרלים. מקור: (ACCC).