ארה"ב: תלמיד תיכון הושעה בגלל מֵמִים שלעגו למנהלו. עכשיו הוא תובע

אולי יעניין אותך גם

תלמיד תיכון בן 17 בטנסי, ארה"ב תובע את בית הספר התיכון שלו לאחר שהושעה לחמישה ימים בגלל הפרת מדיניות המדיה החברתית של התיכון. בכתב התביעה טוען התלמיד כי מנהל התיכון ועוזרו הפרו את חופש הביטוי שלו בכך שהענישו אותו על פרסום פוסטים ברשתות החברתיות מחוץ למתחם התיכון. בתביעה מבקש התלמיד למחוק את רישום ההשעיה מתיקיו האישיים, ולקבוע שאסור לתיכון לאכוף מדיניות "לא חוקתית ומעורפלת" האוסרת על תלמידים לפרסם סרטונים או תמונות שהם "מביכים, משפילים או מכפישים את המוניטין של כל תלמיד או איש צוות".

בשנה שעברה פרסם התלמיד, שלושה ממים (Memes) באינסטגרם, בהם הוא צחק על "התנהגותו הרצינית של מנהלו": הראשון הציג את מנהל בית הספר מחזיק קופסת פירוק וירקות, עם טקסטים של "כמו אחות אבל לא אחות 3>3>", "🔥אח שלי🔥" ו"באלוהים"; השני, שנוצר על ידי משתמש אחר ופורסם מחדש על ידי התובע, הציג את המנהל בתחפושת חתול "אנימה" (אנימציה יפנית) עם לבבות, וכיתובי "מיאו"; והשלישי הציג את המנהל כדמות ממשחקי וידאו, בו הוא עוזב ציפור מצוירת מסדרת טלוויזיה עם הכיתוב "אל תעזוב אותי", באופן המרמז על קשר ביניהם. 

התיכון השעה את התלמיד לאחר שמצא שהפרסומים הפרו את מדיניות המדיה החברתית של התיכון, האוסרת על תלמידים, בין השאר, לפרסם "תצלום, סרטון או הקלטה לא מורשים או מצג שווא במטרה להביך, לבזות או להכפיש את המוניטין של כל תלמיד או צוות".

התלמיד טוען בתביעה שפרסומיו לא הובילו להפרעה בבית הספר, במידה שמצדיקה ניטור ושליטה בביטויי של תלמידים מחוץ לתיכון. בנוסף, התלמיד טוען בתביעה כי מדיניות המדיה החברתית של בית הספר מעורפלת באופן לא חוקתי "מכיוון שהיא לא מספקת להורים ולתלמידים מספיק מידע כדי לדעת מה מוגבל או נדרש מהם כדי שיוכלו לפעול בהתאם". מקור: The Washington Post (מאת: ג'ונתן אדוארדס)