מטא נדרשת להשעות עיבוד מידע אישי לצורכי פרסום ממוקד

אולי יעניין אותך גם

הרשות הנורבגית להגנת הפרטיות הורתה למטא העולמית ולחברה המקומית של פייסבוק בנורבגיה להפסיק זמנית לעבד מידע האישי על נורבגים לצורך פרסום מודעות על בסיס התנהגות בפייסבוק ואינסטגרם. 

ההחלטה של הרשות הנורבגית מגיעה בעקבות החלטות דומות ברחבי אירופה, בהן ההחלטה של הרשות להגנת הפרטיות האירית לפני כחצי שנה, שלפיה פייסבוק ואינסטגרם לא רשאיות לעבד מידע אישי לצורך פרסום ממוקד אלא אם התקבלה לכך הסכמה מדעת, חופשית, וניתנת לביטול של המשתמש. בהחלטה האירית נקבע כי מטא נדרשה להביא את פעילויות העיבוד הללו לעמידה בתנאי הסעיף בתוך שלושה חודשים. לאחרונה, בתביעה בתחום ההגבלים העסקיים, פסק בית המשפט הגבוה באירופה בתחילת החודש כי פייסבוק לא רשאית להסתמך על הבסיס החוקי של "אינטרס לגיטימי" לשם עיבוד מידע לצורכי פרסום ממוקד למשתמשים.

האיסור הזמני שעליו ציוותה הרשות בנורבגיה יחול לשלושה חודשים, מה-4 באוגוסט 2023 עד ה-3 בנובמבר 2023. הצו עשוי להתבטל לפני תאריך זה אם מטא תוכיח כי היא עומדת בדרישות של רשות הגנת הפרטיות הנורבגית. הרשות ציינה בהחלטתה כי היא שואפת להבטיח שנושאי מידע יוכלו להשתמש ברשתות החברתיות מתוך כיבוד זכויותיהם להגנת מידע, פרטיות, חופש מידע והגנות מפני אפליה. לפני הרשות בנורבגיה, מטרתה לוודא כי עיבוד המידע שמבצעת מטא לצורכי פרסום ממוקד נעשה על יסוד בסיס חוקי נכון, ברמיזה על הצורך בקבלת הסכמה מפורשת של המשתמש. 

הרשות בנורבגיה גם מזהירה את מטא מפני קנס פוטנציאלי בשל הפרת הצו, בסכום של עד מיליון כתר נורבגי (כמאה אלף לדולר) ליום. הרשות הנורבגית גם ביקשה ממועצת הרשויות הלאומיות להגנת מידע באיחוד האירופי (European Data Protection Board) לפרסם החלטה מחייבת בעניין הזה.