ארה"ב: מטבע קריפטו יכול להיות נייר ערך... לפעמים

אולי יעניין אותך גם

מכירת מטבע הקריפטו XRP לציבור הרחב אינה מכירה של ניירות ערך, אך מכירה של המטבעות לגורמים מוסדיים (קרנות גידור וקונים מתוחכמים אחרים) תחשב כמכירה של ניירות ערך. כך פסק בית משפט מחוזי בארה"ב בעקבות כתב האישום שהגישה הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) נגד Ripple Labs Inc, בעלת מטבע הקריפטו XRP. עד כה, ברוב המקרים שנידונו בארה"ב, נפסק שמטבעות קריפטו נחשבים לניירות ערך שחייבים ברישום. פסק הדין הנוכחי קבע לראשונה שקיימים מקרים בהם מטבעות קריפטוגרפיים לא ייחשבו לניירות ערך. 

בהחלטתו, התבסס ביהמ"ש על הלכת Howey, הקובעת כי חוזה השקעה קיים כאשר יש "השקעה של כסף במיזם משותף עם ציפייה לרווחים שנובעים ממאמציהם של אחרים". נקבע כי במכירת מטבע ה-XRP לציבור הרחב, לרוכשים לא הייתה ציפייה סבירה לרווח הקשור למאמצים של Ripple, ולכן לא היה מדובר במכירה של ניירות ערך. עם זאת, במכירת המטבע ה-XRP לגורמים מוסדיים, השופטת קבעה ש-Ripple הציגה הצעת ערך ספקולטיבית ל-XRP התלויה במאמצי Ripple לפתח את תשתית הבלוקצ'יין מאחורי המטבע, ולכן כן היה מדובר במכירה של ניירות ערך.

בכתב האישום מ-2020, האשימה ה-SEC את Ripple בגיוס כספים דרך מכירת מטבעות ה-XRP, כניירות ערך לא רשומים, למשקיעים בארה"ב ובעולם. ה-SEC האשימה גם את Ripple בחלוקת מיליארדי מטבעות XRP עבור שירותים שווי-כסף ובמכירות אישיות של מטבע ה-XRP בסך של כ-600 מיליון דולר, הכל תוך הפרה של הוראות הרישום של חוקי ניירות הערך הפדרליים. law.co.il מציין כי הפסיקה עלולה להשפיע על ההליך המשפטי שמנהלת ה-SEC נגד Binance, ושבכל מקרה לפי קביעת הרשות לניירות ערך בישראל - מטבע קריפטו נחשב לנייר ערך מקור: רויטרס (מאת: ג'ודי גודוי)