רגולציה חדשה בארה"ב על שווקים מקוונים

אולי יעניין אותך גם

שווקים מקוונים (Online Marketplaces) המפגישים בין מוכרים וקונים של מוצרים חדשים או משומשים חייבים מעתה לתת גילוי נאות על פרטי הזיהוי של המוכרים ולאפשר לרוכשים לדווח על פעילויות מכירה חשודות. כך קובע חוק פדרלי חדש בארה"ב שנכנס לתוקף לפני ימים אחדים (INFORM Consumers Act).

החוק החדש חל רק על שווקים מקוונים בהם יש מוכר אחד לפחות שהיה פעיל במהלך 12 חודשים רצופים בשנתיים האחרונות ושבמהלכם הוא ביצע בשוק המקוון לפחות 200 עסקאות מכירה בשווי מצרפי של 5,000 דולר או יותר. אלה נחשבים "מוכרים בנפח משמעותי".

שווקים מקוונים הבאים בגדרי החוק החדש יידרשו לצעדים הבאים:

  • איסוף ואימות של פרטי קשר, מספר מס הכנסה ומספר חשבון בנק של מוכרים בנפח משמעותי.
  • ישום של מדיניות השעיה מפעילות באתר של מוכרים בנפח משמעותי אם הם מסרבים למסור לשוק המקוון את המידע הנדרש.
  • יישום מנגנון דיווח שיאפשר לצרכנים בשוק המקוון לדווח בטלפון ובאופן אלקטרוני על פעילות מכירות חשודה.
  • פרסום הפרטים הבאים על אודות כל מוכר בנפח משמעותי בעל שווי מכירות מצרפי של 20,000 דולר או יותר בשנה בשוק המקוון: שם המוכר, כתובתו הפיזית ודרכים ליצירת קשר איתו, כולל מספר טלפון וכתובת אימייל. הפרטים יתפרסמו בעמוד המכירה או במסמך אישור הרכישה.

נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (Federal Trade Commission) אמונה על אכיפת החוק. במדריך לעסקים שפרסמה הנציבות היא הדגישה שהפרת החוק עלולה לגרור קנס של יותר מ-50,000 דולר לכל הפרה. לפי הודעה לעיתונות של הנציבות, היא שלחה מכתבי אזהרה לעשרות שווקים מקוונים, בהם היא מתריעה להם על חובתם לציית לחוק החדש.