מטא נ' קליפורניה: מאיימת לאסור שיתוף חדשות

אולי יעניין אותך גם

מטא (בעבר Facebook, Inc.) מאיימת למנוע ממשתמשים בקליפורניה לשתף כתבות חדשותיות בשימוש, כדי להתמודד עם הצעת חוק חדשה במדינה שדורשת מפלטפורמות מקוונות לשלם לאתרי חדשות שמשתפים את תכניהם.

הצעת החוק נקראת "חוק שימור העיתונות". מקורה באיבוד מקורות הכנסה מרכזיים של מפרסמי חדשות מאז התחזקות הפלטפורמות המקוונות. אם ההצעה תאושר, חלק מהכנסותיהן של חברות הטכנולוגיה הגדולות מפרסום תוכן חדשותי יעבור למקורות החדשות עצמם.

הצעת החוק היא חלק מגל של הצעות רגולטוריות ברחבי העולם המבקשות לחזק את תעשיית החדשות. באירופה, דירקטיבת זכויות היוצרים קובעת את זכותם של מפרסמים בתחום (press publishers) לשלוט בהפצה של תכניהם ובהצגתם לציבור, ולקבל תשלום כספי בעבור פעולות אלה. בנוסף, הצעת חוק דומה בקנדה הובילה לצעדים דומים מצד מטא. באוסטרליה עבר חוק וכזה והוא מזכה כיום את כלי התקשורת בסכום מוערך של כ-130 מיליון דולר בשנה ממטא וגוגל.

מטא דוחה את הטענה שפלטפורמות מקוונות פגעו בעסקי החדשות וגורסת שמפרסמי חדשות איבדו את הפופולריות שלהם עוד קודם לכן. היא גם מצביעה על כך שגופי השידור מפרסמים את התוכן שלהם במקוון ביזמתם. הצעת החוק בקליפורניה צפויה לעמוד להצבעה בימים הקרובים.

מקור: Washington post (מאת: נעמי פיקס וכריסטיאנו לימה)