ארה"ב: יו"ר נציבות הסחר מזהירה מפגיעה בתחרות ובצרכנים בבינה מלאכותית

לינה חאן, יושבת ראש נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (ה-FTC), פרסמה השבוע מאמר דעה ב-New York Times, בו היא מתריעה מפני הסכנות הנובעות מהפתחות טכנולוגיות הבינה המלאכותית (AI), קוראת לוגרמי אכיפה, פקידי ציבור ולמחוקקים לפעול בנושא בהקדם ומבהירה שה-FTC מחוייבת לפעול כנגד כל שימוש לא הוגן בטכנולוגיה.

חאן מתארת את המהפך הקרב כמו תחילת עידן ה-Web 2.0 באמצע שנות ה-2000, שהוביל לריכוז כוח פרטי עצום על שירותים הכרחיים ופגיעה משמעותית בפרטיות ובביטחון של המשתמשים. כחלק מהמהפך הקרב, היא מעלה סיכונים כמו:

  • פגיעה בתחרות - דומיננטיות ובלעדיות של חברות טכנולוגיה גדולות, אפליית מחירים, מיזוגים, פגיעה בתחרות והפעלת אמצעי תחרות לא הוגנים.
  • תרומה משמעותית להונאות - כמו יצירת מסמכים אוטנתיים, הודעות דואר אלקטרוני המיועדות לדיוג , שימוש בצ'אטבוטים כדי להונות משתמשים, יצירת אתרים מזוייפים וביקורות צרכניים מזוייפות - הכל באופן ממוקד לקהילות ספציפיות ולפי הפרסומים של אותם משתמשים ברשת.
  • אפלייה אוטומטית - מניעת תעסוקה, דיור או שירותים הכרחיים לאנשים עקב הזנת מידע שגוי או מוטה, או באמצעות פגיעה בפרטיות - האסורים לפי החוק.

חאן הבהירה שה-FTC בוחנת מקרוב כיצד תוכל לקיים את המנדט הכפול שלה לקידום תחרות הוגנת ולהגן על אמריקאים מפני שיטות צרכניות לא הוגנות או מטעות, ושבכל מקרה, בעת אכיפת החוק, ה-FTC תוכל להטיל אחריות גם על החברות שמאפשרות לגורמי הונאה לפעול דרכם.