אירופה מקדמת חקיקה חדשה להסדרה ופיקוח על שוק הקריפטו

אולי יעניין אותך גם

הפרלמנט האירופי אישר ברוב מוחץ חקיקה חדשה לפיקוח, הגנת צרכן והגנת סביבה בנכסי קריפטו, כולל מטבעות קריפטו. החקיקה, Markets in Crypto Act (MiCA), עדיין טעונה אישור במועצה האירופית. אם תאושר, היא צפויה להכנס לתוקף במהלך 2024 ונועדה לחול על מי שעוסק בהנפקה וסחר בנכסי קריפטו. היא תחייב שקיפות וגילוי נאות על הסיכונים בעקסאות קריפטו, וכן ופיקוח על עסקאות קריפטו. מטבעות Stablecoin יהיו כפופים לפיקוח שיחייב רזרבת הון שתתמוך במקרי קיצון של משיכה המונית. הסחר במטבעות שטמון בהם סיכון משמעותי יוגבל למחזור של 200 מיליון אירו ביום. החקיקה החדשה גם תעניק לרשות נירות ערך האירופית סמכות לאסור או להגביל פלטפורמות מסחר בקריפטו שמהוות סיכון למשקיעים.

החקיקה החדשה כוללת גם מנגנונים משפטיים למניעת הלבנת הון, מימון טרור ועבירות חמורות אחרות. נותני שירותים בעלי נפח פעילות גדול היוצר טביעת רגל פחמנית משמעותית יחויבו בגילוי נאות על ההשפעה הסביבתית של פעילותם. החקיקה נחשבת למתקדמת בעולם בתחומה, שכן בארה"ב ובאנגליה עדיין לא נעשו מהלכים להסדרה מקיפה בנושאים אלה.

הפרלמנט האירופי אישר בנוסף גם חקיקה שתגביר את השקיפות בעסקאות קריפטו שסכומן עולה על 1,000 אירו ונעשות במעורבות של נותני שירותי קריפטו. נותני שירותים אלו יחויבו לתעד את פרטי המוכר והקונה בכל עסקה.

מקורות: הודעת הפרלמנט האירופי; CNBC (מאת: ריאן בראון).