תביעות נגד מחוללי תמונות באמצעות בינה מלאכותית

אולי יעניין אותך גם

מחוללי תמונות באמצעות בינה מלאכותית (AI) מפרים את זכויות היוצרים של מיליוני אמנים כאשר הם אוספים מהרשת ומשתמשים ביצירותיהם ללא הסכמתם - כך טוענים שלושה אמנים (שרה אנדרסן, קלי מק'קרנן וקארלה אורטיז) בתובענה ייצוגית בארה"ב.

הנתבעים הם Midjourney, Stability AI ו-DeviantArt המפעילים מחוללי תמונות שמסתמכים על תכנים בהיקפים משמעותיים כדי לאמן את האלגוריתמים שלהם ליצירת תמונות המבוססות על הנחיות טקסטואליות של משתמשים. תכנים אלה, שבלעדיהם המחוללים לא היו יכולים לפעול, עשויים להיות מוגנים בזכויות יוצרים. בהעדר רישיון מבעלי הזכויות, השימוש בתכנים מותר רק אם הוא חוסה תחת הגנת שימוש ההוגן ובית המשפט בארה"ב יצטרך לדון ולהכריע בשאלה זו. law.co.il מזכיר שבישראל פרסם לאחרונה משרד המשפטים את חוות דעתו שלפיה שימושים כאלה עשויים להיות הוגנים.

בתוך כך, Getty Images, המציעה רפרטואר של תמונות, צילומים, ווידאו, הגישה תביעה באנגליה נגדStability AI, בטענה שהיא אספה מיליוני תמונות של Getty Images באופן 'בלתי חוקי', תוך הפרה של זכויות יוצרים ותנאי השימוש של Getty Images.

law.co.il מזכיר ששאטרסטוק הודיעה לאחרונה כי תשלב את מחולל התמונות DALL·E 2 בשירותיה ותמכור תמונות שהוא יוצר. במקביל, היא הודיעה על כוונתה להקים קרן לפיצוי יוצרים שהחברה מתירה להשתמש ביצירותיהם כדי לאמן מודלים של בינה מלאכותית (AI).

מקורות: The Verge 1 2 (ג'יימס וינסנט); PC GAMER, (ג'ייקוב רידלי).