יצרנית פורטנייט תשלם כחצי מיליארד דולר על הפרות פרטיות והטעיית צרכנים

אולי יעניין אותך גם

נציבות הסחר הפדרלית (Federal Trade Commission - FTC) הגיעה להסדר פשרה עם חברת אפיק גיימס (Epic Games), יצרנית המשחק הפופולרי Fortnite, שבמסגרתו החברה תשלם לנציבות קנס אזרחי בסך 275 מיליון דולר על הפרות של החוק הפדרלי להגנה על פרטיות ילדים ברשת, ותשיב לצרכנים כ-250 מיליון דולר בשל תשלומים שהם תומרנו לשלם בטכניקות הטעייה המכונות תבניות אפלות (Dark Patterns).

הנציבות האשימה את החברה בהפרות של החוק להגנת פרטיות ילדים ברשת (Children's Online Privacy Protection Act - COPPA) בטענה שהחברה ידעה כי שחקני המשחק המקוון כוללים גם ילדים רבים מתחת לגיל 13, ולמרות זאת לא פעלה כדי לקבל את הסכמת הורי הקטינים לאיסוף ושימוש במידע עליהם. בנוסף, החברה הקשתה על הורים שביקשו מהחברה למחוק את המידע שנצבר על הילדים שלהם ולעתים כלל לא כיבדה את בקשתם. הנציבות גם האשימה את החברה כי ברירת המחדל שמדליקה את התקשורת הקולית והטסקטואלית בזמן אמת בין שחקנים פוגעת בילדים באופן שמפר את חוק ה-FTC.

באישומים נפרדים טענה הנציבות נגד השימוש של החברה בתבניות אפלות: ממשק משתמש לא אינטואיטיבי, לא עקבי ומבלבל, שמתמרן משתמשים לבצע רכישות שלא רצו לבצע באמצעות הקלקה בודדת ולא מכוונת על כפתור. התבניות האפלות גם תמרנו שחקנים קטינים לבצע רכישות ללא אישור ההורים. על משתמשים שהביעו הסתייגות מחיובים שלא התכוונו לבצע השיתה החברה סנקציות: נעילת הגישה לחשבון שלהם שבו כל התוכן שהם רכשו ואיומים שלפיהם אם בעתיד יסתייגו שוב מחיובים בחשבון שלהם הם יורחקו לצמיתות מהמשחק.

מקור: הודעה לעיתונות של נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב.