ארה"ב: קנס 100 מיליון דולר בגלל שימוש ב"תבניות אפלות"

Vonage, ספקית תקשורת בארה"ב, השתמשה ב"תבניות אפלות" כדי להקשות על צרכנים שביקשו לסיים את התקשרותם - כך הודיעה נציבות הסחר הפדרלי בארה"ב (Federal Trade Commission - FTC) בשבוע שעבר. במסגרת הסכם הפשרה שהושג עם Vonage, נקבע שהחברה תשלם סכום 100 מיליון לצרכנים שנפגעו מפעולות החברה.

ה-FTC טענה בתלונתה נגד Vonage, שהחברה פגעה בצרכנים כאשר ההקשתה במיוחד על סיום ההתקשרות איתה; הציבה מכשולים עבור צרכנים שביקשו לסיים את התקשרותם, כמו הסתרת מספר הטלפון באתר החברה, שעות פעילות מוגבלות והימנעות מחזרה אל לקוחות; דרשה מלקוחות לשלם "עמלות זבל" בסך מאות דולרים, כמו עמלת סיום התקשרות מוקדמת שהוסתרה בתנאים; וחייבה לקוחות בגין שירותיה גם לאחר סיום ההתקשרות.

במסגרת הסכם הפשרה, Vonage התחייבה להפסיק לחייב צרכנים ללא הסכמה מפורשת ומדעת של הצרכנים; לפשט את תהליך סיום ההתקשרות, כך שיהיה פשוט כמו תהליך ההרשמה לשירותיה; להפסיק להשתמש ב"תבניות אפלות" כדי להקשות על צרכנים לסיים את תהקשרותם; להיות שקופה ולעדכן לקוחות לגבי פעולות שעליהם לבצע כדי להימנע מחיובים נוספים; ולשלם 100 מיליון דולר ל-FTC, לשימוש הצרכנים שנפגעו מפעולותיה.

law.co.il מזכיר שהסכם הפשרה הושג לאחר שה-FTC הדגישה את מחויבותה המתמשכת למאבק נגד תבניות אפלות, במסגרת הדו"ח שפרסמה בחודש שעבר.