בריטניה: ביהמ"ש אישר המצאת כתב תביעה ב-NFT

אולי יעניין אותך גם

בצעד תקדימי, אישר בית המשפט הכלכלי בבריטניה לתובע להמציא את כתב התביעה שלו כ-NFT אל ארנקו הדיגיטלי של נתבע שזהותו אינו ידועה. בכך, איפשר בית המשפט לתובע להתגבר על המשוכה המשמעותית ביותר בסכסוכים הנוגעים לעולם העסקאות בבלוקצ'יין – אנונימיות הצדדים לעסקה.

ההחלטה ניתנה במסגרת תביעה שהוגשה על ידי אזרח בריטי שהעביר מטבעות קריפטו בסכום של 2.1 מיליון דולר לאתר אמריקאי שהוצג כאתר סחר מקוון. לאחר שביצע את ההעברה, גילה התובע כי חשבונו באתר נחסם והוא אינו יכול למשוך את כספו חזרה. התובע הגיש נגד האתר תביעה, במסגרתה ביקש להוציא צו חסימה לארנקו הדיגיטלי של הנתבע. מכיוון שלתובע לא היה כל מידע בנוגע לגורם האנונימי שמולו ביצע את העסקה מלבד כתובת ארנקו הדיגיטלי, ביקש להמציא את כתב התביעה כ-NFT אל הארנק הדיגיטלי. בית המשפט השתכנע שהמצאת כתב תביעה בדרך זו עומדת בדרישות החוק בבריטניה ואישר את הבקשה. מקור: גלובס (מאת: ניצן שפיר).

law.co.il מעיר שלא ברור אם החלטה דומה תוכל להתקבל גם בישראל. סדר הדין האזרחי בה אמנם מאפשר המצאת מסמכים בדרכים נוספות על אלה הקבועות בחוק, אך רק במקרה בו זהות הצד שכנגד ידועה לממציא. אין בו בישראל מנגנון המאפשר תביעה נגד נתבע אנונימי.