נחשף מעקב המוני בטורקיה אחר נתוני התקשורת של אזרחים

אולי יעניין אותך גם

הרשות לטכנולוגיות מידע ותקשורת בטורקיה מבצעת מעקב המוני אחר נתוני תעבורת האינטרנט של אזרחי טורקיה. במסגרת המעקב אוספת הרשות מידע אישי מזהה ומקיף אודות האזרחים, לרבות שמותיהם והאתרים שבהם ביקרו - כך חשף היום אתר החדשות הטורקי מדיה-סקופ.

ממסמכים שהשיג האתר מתברר שבשנה וחצי האחרונות, ביצעה הרשות לטכנולוגיות מידע ותקשורת המסונפת למשרד התחבורה הטורקי (BTK), מעקב מקיף, חודרני והמוני במסגרתו אספה וניטרה את כל נתוני תעבורת האינטרנט של אזרחים בטורקיה, הכוללים בין היתר את שמותיהם המלאים של המשתמשים, כתובת ה-IP ממנה התחברו לאינטרנט, האתרים שבהם ביקרו והאפליקציות ששימשו אותם. כך למשל, אספה הרשות מידע אודות שימוש אזרחי טורקיה באפליקציית וואטספ, סיגנל וטלגרם, ניטרה והשוותה נתונים כדי לגלות עם מי המשתמשים יצרו קשר בטלפון או בהודעה.

על פי הדיווחים, הרשות דרשה מספקיות האינטרנט במדינה להעביר לידיה מידי שעה את כל תעבורת הנתונים של כל המשתמשים המתחברים לאינטרנט דרך המחשב או מכשיר הטלפון הנייד שלהם. הרשות אף שלחה לספקיות האינטרנט פורמט מפורט באמצעותו יועברו הנתונים לרשות - פורמט שיבטיח כי כל הנתונים הרלוונטיים יאספו על ידי ספקיות האינטרנט ויועברו לשימושה. עוד קובע המסמך - כי ספקיות אינטרנט שלא יעבירו את הנתונים לפי הדרישות שבפורמט - ייענשו. 

הרשות אשר לא הכחישה כלל את הטענות, ביססה את דרישתה על טיעונים של "צרכים שיפוטיים ואכיפתיים" ונמנעה מלפרט מהם אותם שימושים או מטרות ספציפיים לשמן נאגר המידע. מקור: מדיה סקופ (מאת דוגו ארוגלו).