ישראל: תוכנית לאומית לבינה מלאכותית בסכום של 2 מיליארד ש"ח

קידום המחקר, ההון האנושי והתשתיות להבטחת המובילות הטכנולוגית של מדינת ישראל, יצירת קפיצת מדרגה בתעשיית החדשנות בישראל והטמעת השימוש בבינה מלאכותית בממשלה לשיפור השירות במגזר הציבורי- אלו הן רק חלק ממטרות התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית, בהיקף של כ-2 מיליארד ₪, אותה השיקה המדינה, בהובלת משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה בכנס שערך לפני יומיים בתל אביב.

תום דן, המשנה למנכ"לית משרד החדשנות, פירט בכנס את ראשי הפרקים של התוכנית: הטמעת בינה מלאכותית במערכות ממשלתיות כגון מערכות הבריאות, הרווחה והחקלאות; קידום תשתית רגולטורית שתאפשר פעולות של חברות בינה מלאכותית בשוק האזרחי; חיזוק האקדמיה על ידי הכפלת מספר הפרופסורים בארץ שעוסקים בבינה מלאכותית; הקצאת משאבי הרשות לחדשנות למיזמי בינה מלאכותית ויצירת "ארגזי חול" לניסויים בתחום; הנגשת מסדי נתונים ממשלתיים בצורה אחראית וזהירה; ושיתוף פעולה בינלאומי הן בפרויקטים בתחום ה-AI והן בקידום אתיקה ורגולציה.

לפי משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, "מטרת התכנית היא יצירת אקוסיסטם סינרגטי אשר יצעיד קדימה את תחום הבינה המלאכותית בישראל באקדמיה, בתעשייה ועם דגש על ההשפעה על המגזר הציבורי והמשק הישראלי. כל זה תוך בניית תשתית ענפה לשנים הבאות וכמו תמיד, עם מבט אל מעבר לים – והיכולת של ישראל להיות גורם משמעותי בתחום."

מקור: tech12, מאת: אמיתי זיו