פשרה: גוגל תשלם 90 מיליון דולר על חיוב להשתמש במערך התשלומים שלה

אולי יעניין אותך גם

גוגל הסכימה לפשרה לפיה תפקיד 90 מיליון דולר בקרן לקידום מפתחי אפליקציות בגין הפרות כללי התחרות ההוגנת והערמת קשיים על מפתחי האפליקציות כדי למנוע תשלום מחוץ למערכת התשלומים של גוגל.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו טענו מפתחי האפליקציות, כי גוגל מערימה קשיים מסחריים וטכניים, בין היתר על ידי כריתת הסכמים עם יצרני טלפונים חכמים, הסכמי חלוקת הכנסות והצבת חסמים טכניים נוספים כשכופים עליהם את השימוש במערכת התשלומים של גוגל כברירת מחדל. שימוש כזה כרוך בעמלה גבוהה במיוחד בגובה של 30% מסך הרווחים השנתי של מפתח האפליקציה.

כחלק מהסדר הפשרה, אשר טרם אושר על ידי בית המשפט, פרסמה גוגל כי היא מתכננת להפקיד 90 מליון דולר בקרן שתקדם מפתחי אפליקציות, ממנה יהיו זכאים להיפרע מפתחי אפליקציות שהרוויחו בין השנים 2016-2021 פחות משני מליון דולר בשנה. בנוסף, היא מתכננת להוריד את עמלת השירות ל-15%. לדברי התביעה, כ-48,000 מפתחים יהיו זכאים להגיש בקשה לקרן, כאשר התשלום המינימלי יעמוד על 250$.

law.co.il מזכירה כי הסכם הפשרה עם גוגל נרקם כאשר ברקע אפל ממתינה לקבלת פסק דין סופי שיחייב אותה לאפשר סליקת תשלומים מחוץ לחנות האפליקציות במסגרת הסכסוך המשפטי שלה עם Epic Games מפתחת המשחק הפופולרי "פורטנייט". במקביל, מדינות מסוימות דוגמת דרום קוריאה והולנד כבר מחייבות את ענקיות הטכנולוגיה לאפשר מנגנון תשלום אלטרנטיבי. מקור: רויטרס (מאת דיאן ברץ).