מסמכי זיהוי יהיו בתוקף ל-10 שנים גם בלי למסור טביעת אצבע

אולי יעניין אותך גם

תעודות זהות ודרכונים יהיו תקפים למשך 10 שנים, גם אם התושב שביקש להנפיקם לא נתן את הסכמתו לשמירת טביעות האצבע במאגר הביומטרי - כך מוצע לקבוע לפי טיוטת הצו שפרסם אתמול משרד הפנים. עד כה, מסמכים אלה היו תקפים למשך חמש שנים בלבד כדי לתמרץ אזרחים למסור את טביעת אצבעם למאגר הביומטרי הממשלתי.

טיוטת הצו פורסמה שעה קלה לפני דיון בועדה משותפת לועדת החוקה, ועדת הפנים וועדת המדע והטכנולוגיה, שדנה בבבקשת משרד הפנים באמצעות טיוטת צו להאריך את איסוף טביעות האצבע בעוד שלוש שנים כדי לאפשר לנצל את הזמן לרכישת אמצעים טכנולוגיים שיאפשרו לעבור לזיהוי מבוסס תמונות פנים בלבד. הועדה אישרה להאריך את הוראת השעה ב-13 חודשים בלבד, עד ל-30.6.2023. יו"ר ועדת החוק, ח"כ גלעד קריב, אמר בדיון בוועדה כי "אם המדינה לא תהיה מוכנה במועד הזה – לא נאריך יותר את הוראת השעה. למדינה יש אינטרס לא להחזיק בנתונים ביומטריים שלא לצורך. אין סיבה להגדיל מאגר טביעות אצבע שגם כך מתוכנן להימחק".

law.co.il מזכיר כי טיוטות הצו פורסמו בתוך פחות משבועיים מאז שפורסם דו"ח הממונה על היישומים הביומטריים, שחשף כי רשות האוכלוסין העבירה מיליוני תמונות פנים באופן לא חוקי וניהלה מאגרים ביומטריים באופן המנוגד לחוק.