ענקיות הטכנולוגיה מבקרות את הצעת החוק האוסטרלית נגד הטרלה

אולי יעניין אותך גם

יו-טיוב, טוויטר ומטא (בשמה הקודם - פייסבוק) הגישו לוועדה של הסנאט באוסטרליה את הסתייגויותיהן מהצעת החוק נגד הטרלה במדיה חברתית שנדונה כעת בפרלמנט האוסטרלי.

הצעת החוק נגד-הטרלה נועדה להגן על תושבי אוסטרליה המנהלים עמודים ברשתות חברתיות מפני חבות משפטית על פרסומי לשון הרע שאחרים מעלים לעמודים אלה. מנגד, החוק נועד להגביל את כוחן של פלטפורמות רשת חברתית להתגונן בטענת "המפיץ התמים" בתביעות לשון הרע על פרסומים שביצעו משתמשים שנמצאים באוסטרליה (אך לא כאלה שביצעו משתמשים מחוץ לאוסטרליה). יוטיוב סבורה כי צמצום ההגנה המשפטית חושפת אותה לסיכון חסר תקדים לחבות על פרסומי לשון הרע של משתמשים באופן שחותר תחת מטרות הצעת החוק. מטא סבורה כי הצעת החוק מבלבלת משום שההגנה צריכה לחול לפי מקום פרסום לשון הרע ולא לפי מקום הימצאו של המפרסם.

הצעת החוק גם תחייב את פלטפורמות המדיה החברתית למסור מידע אישי על משתמשים שנטען כי פרסמו לשון הרע - לרבות שם המשתמש, כתובת הדוא"ל, מספר הטלפון ונתוני מיקום מדינתיים - על מנת לקבוע האם המשתמש הפוגע נמצא באוסטרליה. שלוש מפעילות הרשתות החברתיות טוענות שהדרישות לאיסוף המידע האישי מטילות עליהן נטל כבד וכי לעיתים אין להן יכולת לאמת את המידע. טוויטר סבורה גם כי הסרת האנונימיות תגבה מחיר רגולטורי וחברתי חמור ולא מאוזן. מקור: זי.די. נט (מאת: קמפבל קוואן)