גוגל משיקה כלים לשיפור פרטיות באנדרואיד

אולי יעניין אותך גם

גוגל הכריזה על שורת כלים חדשים לשיפור פרטיות משתמשי האנדרואיד תוך שמירת האפשרות לספק שירותי פרסום מותאמים אישית - כך פרסמה החברה. ההכרזה היא חלק ממיזם "Privacy Sandbox" שהושק ב-2019 על ידי גוגל עבור דפדפן ה-Chorme במטרה לשפר את פרטיות המשתמשים באינטרנט. כעת מרחיבה גוגל את המיזם לפלטפורמת האנדרואיד כדי לשפר את הפרטיות תוך שמירה על אפשרות קיום התוכן והשירותים החינמיים בפלטפורמה אשר מתבססים על פרסום מותאם אישית.

הכלים בהם גוגל מתכוונת להשתמש לטובת המיזם באנדרואיד כוללים:

  • יכולת להריץ ערכת פיתוח תוכנה (SDK) בסביבת עבודה ייעודית, עם הרשאות ואפשרויות גישה מוגדרות היטב, אשר יאפשרו בטיחות והגנה טובה יתר סביב איסוף מידע מהמשתמשים ושיתופו.
  • ממשקי תכנון יישומים (API) לשמירה על הפרטיות,המערבים טכניקות כמו שמירה של חלק מהמידע האישי ועיבודו על גבי המכשיר עצמו, איגום והתממת נתונים ובחירת פרסומות על גבי המכשיר עצמו.

בניגוד להתנגדות פייסבוק לשינוי ההגדרות של אפל שפגע ביכולתה לספק פרסום מותאם אישית, הפעם מנהל מטעמה ברך מטעם החברה על גישתה של גוגל לפרסום המגן על הפרטיות, והביע ציפיה להמשך העבודה איתה ועם התעשייה בעניין. גוגל הבהירה כי למשך שנתיים לפחות ההגבלות החדשות לא יפגעו במנגנונים הקיימים כיום,  כמו "מזהה פרסומי" (Advertising ID), ותינתן התראה ברורה לפני כל שינוי עתידי שיבוצע.