בורסת הקריפטו בינאנס בעקבות פניית רשות שוק ההון: היינו כאן, עכשיו כבר לא

רשות שוק ההון, הגוף האמון בין היתר על רישוי גופי סחר בקריפטו, פנתה לאחרונה לבורסת הקריפטו בינאנס, בבקשה למתן הבהרות לגבי פעילותה בישראל, סוגי השירותים המוצעים על ידה, והרישיונות תחתיהן היא פועלת.

בורסת בינאנס הינה אחת הבורסות המובילות בעולם ונחשבת לפופולרית מאוד בישראל. במסגרת פעילותה בארץ היא אף פנתה בעברית לקהל הישראלי. לפי ההערכות מספר המנויים על שירותיה בארץ הסתכם בקרוב ל- 200 אלף משתמשים, שאימצו אותה בין היתר בזכות הממשק המהיר שלה. 

בשונה מיתר בורסות המסחר במטבעות קריפטו הפועלות בישראל מתוקף רישיון, בינאנס פעלה בישראל ללא רישיון, ומעולם לא ביקשה לקבל רישיון מרשות שוק ההון. משכך, פנתה הרשות בבקשה להבהרות בדבר פעילות בינאנס בישראל. בתגובה, הפסיקה בינאנס כל פעילות ממוקדת בישראל וחדלה משיווק שירותיה לישראלים. בכלל זה, האתר שלה אינו מציע יותר ביצוע עסקאות תוך שימוש בשקל. 

ניהול מסחר במטבעות קריפטו שלא באמצעות גוף מאוסדר בישראל, מציב אתגר משמעותי בפני המרת מטבע הקריפטו לפיאט וקבלתו על ידי הבנקים בישראל.

לא רק בישראל, בינאנס נחקרת במספר רב של מדינות, כגון איטליה, ארה"ב, מליזיה, גרמניה, איי קיימן, תאילנד, קנדה, סינגפור, ופעילותה אף נאסרה באנגליה, ובהולנד פעילותה הוכרזה כלא חוקית על ידי הבנק המרכזי. מקור: גלובס, קריפטו ג'ונגל, cointelegraph