הצעת חוק בבריטניה: אתרי פורנו יחויבו לוודא גיל המשתמשים

אולי יעניין אותך גם

אתרי פורנו בריטיים יחויבו לוודא שגיל הגולשים בהם הוא לפחות 18, כך לפי הצעת חוק חדשה שמטרתה להגן על גולשים ברשת מפני תוכן פוגעני (The Online Safety Bill). זוהי הרחבה של גרסה מוקדמת יותר של הצעת החוק, שהחילה את החובה האמורה רק על אתרים המאפשרים למשתמשים להעלות תוכן משלהם.

בבסיס החקיקה, מחקרים המראים כי כמחצית מבני ומבנות ה-11 עד 13 צפו או צופים בתכנים פורנוגרפיים - פעולה אשר לדעת מומחים עלולה ליצור אצלם תפיסה לא בריאה של יחסי מין ושל הסכמה, ובכך להגביר את הסיכון שיפלו קורבנות לתקיפה מינית מבלי שידווחו עליה.

בדיקת גיל המשתמש תעשה באמצעות טכנולוגיה שיבחר מפעיל האתר, אך הצפי הוא כי יתבצע לרוב באמצעות הצגת אמצעי תשלום הרשום על שם המשתמש או באמצעות שירות המופעל על ידי צד שלישי. אתרים שלא ימלאו חובתם לפי החוק עלולים לפי הצעת החוק לשאת בקנס של עד 10% מרווחיהם הגלובליים, והגישה אליהם בבריטניה עלולה להיחסם. בנוסף, החוק יאפשר הטלת אחריות פלילית על מנהלי האתר, אם יסרבו לשתף פעולה עם הרגולטור.

נסיונות לחוקק חקיקה דומה נכשלו בעבר, בין השאר עקב החשש שחשיפת גיל הגולשים תוביל ליצירת פרופיל שלהם (profiling) ולמעקב אחריהם. מקור: bbc (מאת: שיונה מקאלום).