תמונה ועדה ממשלתית בראשות שופט לבדיקת שימוש המשטרה ברוגלות

אולי יעניין אותך גם

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הודיע כי החליט להקים ועדת בדיקה ממשלתית, בראשות שופט בדימוס, שתחקור את "סוגיית השימוש בטכנולוגיות המעקב על ידי כלל גופי מערכת אכיפת החוק". בר-לב מסר כי יבקש משר המשפטים להביא לאישור הממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת בדיקה ממשלתית שיוקנו לה הסמכויות העיקריות של ועדת חקירה ממלכתית לעניין זימון עדים, חקירתם באזהרה ותפיסת מסמכים. ההודעה מגיעה בעקבות סדרת תחקירים של העתונאי תומר גונן, בעתון כלכליסט, שחשפו את היקף השימוש של המשטרה בתוכנת הריגול פגסוס של חברת NSO.

השר לביטחון פנים, שהודעתו מצוטטת בכלכליסט, הבטיח שהוועדה "תחקור לעומק את הפגיעה בזכויות האזרחים ובפרטיותם בשנים המדוברות". לדבריו, "מתוך העדויות העולות, מסתמן שהכשלים, באם היו, היו תחת מפכ״לים קודמים, תחת שרים לביטחון פנים קודמים ותחת ממשלות קודמות... אני אוודא שאם הייתה פגיעה בדמוקרטיה שקרתה בשנים הקודמות, אוקיע אותה ולא אתן לה לקרות".

תחקירי גונן בכלכליסט הגיעו לשיאם הבוקר כאשר פרסם כי המשטרה השתמשה ברוגלה בלא היתר בתי משפט כדי לחדור לטלפונים של מנכ"לי משרדי ממשלה, אנשי עסקים בתחומי התקשורת, עוזרי ראש הממשלה ובני משפחותיהם, מפגינים, אנשי עסקים וראשי ערים.