בימ"ש בוונציה הוציא צו מניעה נגד הפרת ה-GPL

בית משפט בוונציה, איטליה, נענה לבקשת חברת תוכנה מקומית והוציא צו מניעה נגד עובדים לשעבר בחברה שלאחר עזיבתם ערכו שינויים בתוכנה חופשית שהפיצה החברה תחת רישיון GPL והפיצו אותה הלאה בלא שצייתו להוראות הרישיון הנוגעות להפצת שינויים. פסק הדין עסק בתוסף חופשי לסביבת אלמנטור המאפשרת בניית עמודי Web על בסיס WordPress.

התוסף, Dynamic.ooo, מופץ במקור ע"י חברת Ovation האיטלקית תחת הרישיון החופשי GPL. הרישיון מתיר לאחרים לשנות את קוד התוסף ולהפיצו הלאה, אך מתנה זאת במספר דרישות. החברה האיטלקית הלינה כי המפתחים שהפיצו את התוכנה עם השינויים שערכו בה הפרו את הוראות הרישיון משום שלא סימנו את השינויים שהם ערכו בקוד ולא אזכרו כנדרש את בעלת זכויות היוצרים המקורית - חברת Ovation. החברה טענה בנוסף כי המפתחים התעלמו מהודעתה על ביטול הרישיון שניתן להם מחמת ההפרה, אף שהחברה מסרה את ההודעה בהתאם להוראות ברישיון המאפשרות זאת.

בית המשפט בוונציה נענה כאמור לדרישת החברה והוציא צו מניעה נגד המפתחים. לפי הוראות הצו, המפתחים נדרשו לחדול מהפצת התוסף (אולם הם רשאים להמשיך להפיץ רק את השינויים שהם ערכו בקוד, לאחר שיסירו את שורות הקוד שבבעלות חברת Ovation). במידה ולא יעשו כן, יוטל עליהם קנס יומי בסך 100 אירו, שיצמח החל מהיום ה-15 להפרת הצו לכדי 300 אירו ליום. המפתחים גם נצטוו לפרסם חלקים מפסק הדין נגדם באתר האינטרנט ובעמוד הפייסבוק שלהם ולשלם סכום של כ-6,000 אירו לכיסוי שכר טרחת עורכי הדין של התובעים והוצאותיהם. מקור: הודעת חברה Ovation.